تلفات تروریستهای داعش در حمله به زندان غویران در سوریه به ۲۲۰ نفر افزایش یافت

یک گروه معارض سوری موسوم به «دیدبان حقوق بشر سوریه» اعلام کرد که تلفات عناصر گروه تروریستی «داعش» که به زندان «غویران» در استان «الحسکه» در شمال شرق سوریه حمله کرده بودند، تا دیشب (دوشنبه شب) به ۲۲۰ نفر افزایش یافته است. پیشتر تلفات این گروه تروریستی ۱۵۴ نفر برآورد شده بود.

به گزارش آتیه آنلاین به نقل از ایرنا، منابعی گفته اند که بیش از ۳۰۰ عنصر تروریستی داعش دیگر نیز خود را تسلیم «نیروهای سوریه دمکراتیک» (کردهای مورد حمایت آمریکا در شمال شرق سوریه) کردند.

این دیدبان افزود که تعداد کل کشته شدگان حمله تروریستها به زندان غویران در استان الحسکه پیشتر  ۱۵۴ نفر از جمله ۱۰۲ تروریست رسیده است.

گروه تروریستی داعش پنجشنبه گذشته به منظور آزاد کردن تعدادی از عناصر این گروه در زندان غویران در استان الحسکه به این زندان و مرکز نیروهای امنیت داخلی استان در شمال شرق سوریه حمله کرد.

گروه معارض موسوم به دیدبان حقوق بشر به نقل از یکی از فرماندهان نیروهای دمکراتیک کردستان سوریه که با یکی از شبکه های تلویزیونی عربی گفت وگو کرده است، دولت ترکیه را به دست داشتن در رویدادهای تاخیر استان الحسکه و حمله داعش متهم کرد.

این منبع که این گروه به نام وی اشاره نکرده است، مدعی شد: ترکیه با ایجاد هرج و مرج و حمایت از حملات داعش در مناطق تحت کنترل ما (کردهای مورد حمایت آمریکا در شمال شرق سوریه)، تلاش می‌کند منافع خود را در سوریه تامین کند.

وی اضافه کرد که نیروهای دمکراتیک کردستان سوریه عملیاتی را برای تامین امنیت محله‌های مسکونی اطراف زندان غویران در استان الحسکه آغاز کرده اند. این فرمانده بار دیگر تاکید کرد که دست‌های خارجی در برنامه‌ریزی برای حمله به زندان غویران در استان الحسکه وجود دارد.

به گفته این منبع در جریان حمله گروه تروریستی داعش به زندان غویران، با وجود اینکه تروریستها در محله‌های اطراف زندان، از غیرنظامیان به عنوان سپرانسانی استفاده کردند، ولی اعضای این گروه تروریستی که در زندان به سر می‌بردند، نتوانستند از آن فرار کنند.

شبکه خبری «اسکای نیوز» عربی دیروز (دوشنبه) از آغاز تسلیم عناصر گروه تروریستی داعش که در زندان قدیمی الحسکه پنهان شده‌ بودند، به شبه نظامیان کرد سوریه، خبر داده بود.

گروه تروریستی داعش پنجشنبه گذشته با انجام بزرگترین عملیات خود در چند سال اخیر، زنگ خطر بازگشت این گروه به میدان را بار دیگر به صدا درآورد و زندان غویران را که هزاران تروریست تحت تعقیب در آنجا نگهداری می شوند، هدف حمله قرار داد.

این گروه تروریستی پنجشنبه شب پس از انجام چند انفجار در شهر الحسکه در شمال شرق سوریه که تحت کنترل نیروهای دمکراتیک سوریه است، به زندان غویران که برای بازداشت اعضای داعش در نظر گرفته شده است، حمله و سعی کرد آن را تحت کنترل خود درآورد.

به گزارش اسکای نیوز در بیانیه‌ای که دیشب از سوی مرکز رسانه‌ای نیروهای دمکراتیک سوریه (قسد) منتشر شد، آمده است: طی چند روز گذشته حمله سازماندهی شده داعش به زندان غویران با هدف کنترل زندان و آزادی زندانیان تروریست، مانع اصلی بر سر پیشروی نیروهای دمکراتیک سوریه استفاده از تروریست‌های کودک موسوم به «توله‌های خلافت» مرتبط با داعش بود. تعداد این کودکان که در خوابگاه های ویژه جداگانه در داخل بازداشتگاه حضور داشتند، به ۷۰۰ نفر می‌رسد که از آنها به عنوان سپر انسانی استفاده می‌شود.

بر اساس این گزارش، اما با محاصره تروریست‌ها توسط نیروهای قسد و با همکاری نیروهای «ائتلاف بین‌المللی»، عناصر تروریستی شروع به تسلیم کردند.

کد خبر: 44741

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 6 + 10 =