ثبت حدود ۴۰۰ مورد مرگ در فرانسه

سویه اُمیکرون ویروس کرونا همچنان در اروپا در حال گسترش است؛ فرانسه پس از عبور از رکورد ابتلای بیش از ۴۰۰ هزار نفر به کرونا در روز در روزهای گذشته، از حدود ۴۰۰ مورد مرگ بر اثر کووید-۱۹ در بیمارستان های این کشور در ۲۴ ساعت گذشته خبر داد.

به گزارش آتیه آنلاین به نقل از ایرنا، مسئولان بهداشت و درمان پاریس از فوت ۳۹۳ نفر در بیمارستان های این کشور در اثر ابتلا به کووید-۱۹ فقط در روز دوشنبه خبر دادند و این در حالی است که آمار کلی مرگ و میر از ابتدای بهار ۲۰۲۰ و آغاز همه گیری در این کشور ۱۲۹ هزار و ۲۲ نفر بوده است.

این دومین بار از آغاز همه‌گیری ویروس کروناست که فرانسه چنین آماری را تجربه می کند. تجربه قبلی آمار بالای مرگ ومیر در یک روز نیز به هفته گذشته و ثبت ۲۹۸ مورد مرگ مربوط بود.

بر پایه این گزارش، ۲۹ هزار و ۷۴۸ نفر هم اکنون در بیمارستان های فرانسه با نشانگان کووید-۱۹ بستری هستند. آمار هفت روزه دولت در مورد میزان بستری ها از افزایش مبتلایان نیازمند به بستری نسبت به هفته گذشته حکایت دارد، اما تعداد بیماران با وضعیت وخیم در این هفته کاهش یافته است.

خبرگزاری فرانسه همچنین در گزارش دیگری از عبور ایتالیا از نقطه اوج موج همه‌گیری خبر داد با این حال تعداد مبتلایان به کووید-۱۹ همچنان در این کشور بالاست.

ایتالیا روز یکشنبه آمار ۱۳۹ هزار مورد ابتلا در روز را ثبت کرد که این میزان به نسبت روزهای گذشته با آمار ۱۸۰ تا ۲۰۰ هزار مورد، روندی کاهشی را نشان می دهد.

ایتالیا نخستین کشور اروپایی بود که از ابتدای سال ۲۰۲۰ میلادی درگیر کرونا شد و آمار جمعا ۱۴۳ هزار مورد مرگ ومیر را ثبت کرده است.

مدیر بخش اروپای سازمان جهانی بهداشت روز یکشنبه  با  هشدار در مورد سویه اُمیکرون که تا ماه مارس (حدود دو ماه دیگر) احتمالا۶۰ درصد مردم اروپا را درگیرخواهد کرد، بار دیگر همگان را به مراقبت و هوشیاری در برابر ویروس کرونا فراخواند.

کد خبر: 44735

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 3 + 4 =