فدراسیون به اولتیماتوم «فیفا» بها خواهد داد؟

در فاصله دو روز مانده به برگزاری دیدار دو تیم ایران و عراق هنوز تکلیف حضور تماشاگران مشخص نیست.

به گزارش آتیه آنلاین، رقابت‌های مقدماتی جام جهانی فوتبال 2022 قطر، از دو روز دیگر در آسیا ادامه پیدا خواهد کرد و تیم ملی فوتبال کشورمان در این روز از مسابقات باید در تهران و در ورزشگاه آزادی این شهر از تیم ملی فوتبال عراق میزبانی کند. در این میان و در فاصله کمتر از 48 ساعت مانده به برگزاری این دیدار حساس هنوز مشخص نیست به طور قطع هواداران فوتبال در این بازی حضور خواهند داشت یا خیر. این بلاتکلیفی و عدم تصمیم نهایی البته درباره حضور زنان نیز صادق است. 

در شرایطی که فدراسیون جهانی فوتبال «فیفا» به فدراسیون فوتبال ایران اولتیماتوم داده است که در این بازی باید تماشاگران اعم از زن و مرد در ورزشگاه حضور داشته باشند، فدراسیون ایران و وزارت ورزش کماکان در رابطه با تصمیم گیری نهایی در این خصوص مردد هستند و هر بار اظهاراتی تازه از سوی مسئولان مربوطه عنوان می‌شود. به نظر می‌رسد بهانه ای مانند ویروس کرونا در حال حاضر دلیل اصلی راه ندادن تماشاگران به استادیوم است که گویی این عذر دیگر از سوی فیفا قابل قبول نیست و این بار هشدار فدراسیون جهانی به فدراسیون ایران بسیار جدی و قاطعانه است و شاید عمل نکردن به آن بتواند موجب بروز مشکلات جدی در فوتبال ایران شود. 

کشورهایی مانند سوریه، عراق، امارات و لبنان که از هم‌گروه‌های ایران در رقابت‌های مقدماتی جام جهانی هستند با ارسال نامه‌های متعدد به فیفا خواستار کنار گذاشتن ایران از بازی‌های مقدماتی جام جهانی به دلیل عدم صدور مجور برای حضور تماشاگران به ویژه بانوان در ورزشگاه‌ها، شده‌اند و همین مسئله باعث شده که فیفا روی این مسئله حساس تر شود و جدیت بیشتری به خرج دهد. 

آخرین بار دو سال قبل بود که زنان تماشاگر در دیدار تیم ملی ایران مقابل تیم ملی فوتبال کامبوج به ورزشگاه‌ها راه پیدا کردند اما به دلیل شیوع ویروس کرونا این روند تداوم پیدا نکرد و بار دیگر به معضلی بزرگ تبدیل شده است. معضلی که فعلا با راه های فرار از قانون توانسته اند با آن مقابله کنند و مشخص نیست این چنین ترفندهایی تا چه زمانی می‌تواند فیفا و ناظران آن را جهت ممانعت از اقدام صریح و قطعی، متقاعد کند؟

کد خبر: 44726

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 8 + 4 =