۳۹ بیمار گرفتار اومیکرون در خراسان‌جنوبی

دبیر ستاد پیشگیری از کرونای خراسان‌جنوبی گفت: ۳۹ بیمار مبتلاء کرونای سویه اومیکرون در خراسان جنوبی شناسایی شده که در شهرهای بیرجند، قاین، فردوس، سرایان، و طبس بوده‌اند.

به گزارش آتیه آنلاین به نقل از مهر، غلامرضا شریف‌زاده اظهار کرد: در حال حاضر تعداد بستری‌های با علائم حاد تنفسی در بیمارستان‌های خراسان‌جنوبی ۷۴ نفر است که در مورد ۱۷ نفر ابتلای به کرونا قطعی است.

دبیر ستاد دانشگاهی و پیشگیری از کرونا در خراسان‌جنوبی با بیان اینکه سه بیمار نیز در بخش آی سی یو بستری هستند، بیان‌کرد: متأسفانه میزان فوتی‌های ناشی از کرونا در استان نیز به هزار و ۲۸۲ نفر رسیده است.

شریف زاده گفت: میزان مبتلایان روزانه ما به صورت متوسط در هفته قبل ۷۲ نفر بوده است که روز گذشته به ۱۹۹ نفر رسید که یک افزایش ۱۷۶ درصدی را نشان می‌دهد و از این جهت همگی ما با درک خطر این افزایش نسبت به رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی همچنان مراقبت لازم را داشته باشیم.

وی با تأکید بر اینکه در خراسان‌جنوبی نسبت به شناسایی بیماران مبتلاء به سویه اومیکرون نیز تلاش و همت ویژه‌ای وجود دارد، یادآور شد: برای شناسایی بیماران گرفتار سویه اومیکرون تاکنون تعداد ۶۵ آزمایش انجام شده است.

دبیر ستاد دانشگاهی و پیگیری از کرونا در خراسان‌جنوبی گفت: بر اثر این آزمایش‌ها ۳۹ بیمار مبتلاء کرونای سویه اومیکرون در خراسان جنوبی شناسایی شده است که در شهرهای بیرجند، قاین، فردوس، سرایان، و طبس بوده‌اند.

شریف زاده اظهار کرد: البته خوشبختانه میزان موارد حاد و بستری در بخش مراقبت‌های ویژه افزایشی نداشته است.

گفتنی است در حال حاضر طبس و فردوس در وضعیت زرد کرونایی و بقیه شهرستان‌های خراسان جنوبی در وضعیت آبی هستند.

کد خبر: 44718

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 1 + 13 =