ابتلای ۶۸ نفر به آنفلوانزا در چهارمحال و بختیاری

 معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد با بیان اینکه ۴۶۶ نمونه آنفلوانزا در چهارمحال و بختیاری گرفته شده است، گفت: از این تعداد تست ۶۸ نفر مثبت اعلام شده است.

به گزارش آتیه آنلاین به نقل از مهر، سید راشد جزایری  با اشاره به شیوع آنفلوانزا در چهارمحال و بختیاری، اظهار کرد: ۴۶۶ مورد تست آنفلوانزا از افراد مشکوک به ابتلاء در استان گرفته شده است.

وی با بیان اینکه ۶۸ مورد ابتلای قطعی به آنفلوانزا در استان گزارش شده است، عنوان کرد: ۴۵ نفر از مبتلایان قطعی به آنفلوانزا در مراکز درمانی چهارمحال و بختیاری بستری شده اند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد افزود: بیشترین سن ابتلاء به این بیماری در چهارمحال و بختیاری ۲۰ تا ۴۰ سال و ۱۲ تا ۱۸ سال بوده است.

جزایری با اشاره به همه گیری سویه امیکرون در استان، تصریح کرد: براساس آزمایش‌های گرفته شده از بیماران ابتلاء ۵۵ نفر به سویه امیکرون در چهارمحال و بختیاری قطعی است.

وی مطرح کرد: گروه سنی بالای ۱۸ سال که از زمان تزریق دز دوم واکسن کرونا آن‌ها سه ماه گذشته است باید برای تزریق دز سوم اقدام کنند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد با بیان اینکه جمعیت هدف تزریق دز سوم واکسن کرونا در چهارمحال و بختیاری ۶۷۰ هزار نفر است، ادامه داد: از این تعداد تا کنون ۱۶۰ هزار نفر اقدام به تزریق دز یادآور واکسن کرونا کرده اند.

جزایری با اشاره به اینکه باید فرهنگ سازی لازم برای تزریق واکسن کرونا در جامعه صورت پذیرد، گفت: تاکنون ۹۳ درصد از جمعیت هدف در چهارمحال و بختیاری دز نخست واکسن کرونا، ۸۳ درصد دز دوم و ۲۱ درصد دز سوم کرونا را دریافت کرده اند.

کد خبر: 44717

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 5 + 13 =