نخستین کتاب گردشگری به خط بریل کشور رونمایی می‌شود

 مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی البرز گفت: اولین کتاب گردشگری کشور به نام روی خط بریل در نمایشگاه برای استفاده نابینایان و کم بینایان رونمایی می‌شود.

به گزارش آتیه آنلاین به نقل از مهر، فریدون محمدی  در نشست خبری که با اصحاب رسانه در محل اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی برگزار شد، اظهار کرد: بعد از دو سال از شیوع کرونا که صنعت گردشگری بزرگترین لطمه را در کشور و به تبع در استان البرز وارد مرحله جدیدی می‌شود و در این راستا تدارکات گسترده‌ای انجام خواهد شد.

وی بیان کرد: بر این اساس امسال نمایشگاه بین‌المللی صنایع دستی و گردشگری در تهران قدرتمند تر از هر سال برگزار می‌شود و پس از دوره سختی نمایشگاه به عنوان نقطه عطفی برای ما محسوب می‌شود.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان البرز ادامه داد: این نمایشگاه در فضای ۳۰۰ متری در سالن ۳۸A تدارک و ۱۰۰ متر برای صنعتگران صنایع دستی و همچنین غرفه‌ای برای گردشگری غذا و برندها و رستوران‌های معروف تدارک دیده شده است.

وی با بیان اینکه امسال برای اولین بار استان البرز قابلیت عشایر را در سیاه چادر به نمایش می‌گذارد، تصریح کرد: بر این اساس عشایر منطقه گلدره در یک فضای ۲۰۰ متری بیرون از نمایشگاه با همکاری سازمان امور عشایر استان دایر می‌شود.

محمدی خاطرنشان کرد: ما در نمایشگاه قابلیت استان البرز را در سه روز به نمایش می‌گذاریم از این رو وزیر و معاونین و استاندار البرز از غرفه بازید به عمل می‌آوردند.

وی با اشاره به اینکه هیئت‌های سیاسی و نمایندگان مجلس به این نمایشگاه دعوت می‌شوند، گفت: علاوه بر بازدیدهای سیاسی از غرفه‌ها بازدیدهای تخصصی و آژانس‌ها و شرکت‌های گردشگری استان‌های دیگر در این نمایشگاه حضور دارند.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان البرز اظهار کرد: در نمایشگاه بین المللی تهران فضای نمایشگاه با الهام از اکسپو دوبی و استفاده از فناوری اطلاعات و ارتباطات معرفی قابلیت‌ها و جاذبه‌های گردشگری استان در دستور کار است، پرداخته می‌شود.

وی بیان کرد: با توجه به اینکه میزبان اقوام مختلف در استان البرز هستیم، گروه‌های موسیقی آئینی استان با لباس محلی در این نمایشگاه اجرا خواهند داشت.

محمدی با بیان اینکه در نمایشگاه بین المللی تهران رویداد میراث‌بان افتخاری برگزار و کارت میراث بان افتخاری به یکی از مسئولان اهدا می‌شود، تصریح کرد: کارت افتخاری میراث بان به تمام علاقه مندانی که از آثار تاریخی حفاظت می‌کنند، اهدا می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: نخستین کتاب گردشگری کشور در استان البرز برای کم بینایان و نابینایان به خط بریل چاپ شد که در نمایشگاه بین المللی تهران رونمایی می‌شود، گردآورنده و مؤلف این کتاب فاخر فرزانه سید اسحقی است.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان البرز در خصوص خدمات گردشگری میراث فرهنگی در نوروز گفت: رئیس ستاد اجرایی استاندار و ۲۲ ارکان دیگر مسئول خدمات دهی در عید نوروز هستند.

وی با اشاره به اینکه به نگاه استاندار البرز و اینکه در حوزه گردشگری، اقتصادی و فرهنگی است، اظهار کرد: رویکرد استاندار البرز براین است به صورت ویژه دقیق‌تر خدمات نوروزی انجام شود.

محمدی بیان کرد: امسال جاده کرج به چالوس به مقصد گردشگری تبدیل می‌شود و نمایشگاه صنایع دستی در این مسیر دایر می‌شود.

وی با برپایی جشنواره غذا در پارک ایران کوچک تصریح کرد: همچنین در کاخ مروارید جشنواره از عید تا عید از دهه فجر تا پایان فروردین برگزار می‌شود که شامل جشنواره موسیقی، اقدام صنایع دستی، تورهای کرج گردی بازی‌های محلی و… است.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان البرز خاطرنشان کرد: امیدواریم بتوانیم کاروان سرای شاه عباسی باز گشایی شود و به سرای هنری و صنایع دستی تبدیل کنیم.

وی با اشاره به اینکه شورای قبل مصوب کرد محله مصباح به عنوان بافت‌های فرسوده احیا شود، متذکر شد: مواردی مانند سنگ فرش امام زاده حسن (ع) تا کاروان سرای شاه عباسی، حذف خودروها و تاکسی‌ها توسط شهرداری، برداشته شدن دیوار کاروان سرا و کاربری فرهنگی پیشنهاد داده شده است.

کد خبر: 44712

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 7 + 8 =