سردار زیر ذره بین سایت بوندسلیگا

سایت بوندسلیگا به بررسی خرید جدید تیم بایر لورکوزن پرداخت.

به گزارش آتیه آنلاین و به نقل از سایت بوندسلیگا، سردار آزمون به رکورد گلزنی می بالد که روبرت لواندوفسکی به آن افتخار می کند و امیدهای ملتش مانند لیونل مسی را با مهارت های لازم برای بازی در اختیار دارد، اما چه کسی است که این ملی پوش ایرانی که در پایان فصل از زنیت سن پترزبورگ به بایرلورکوزن خواهد پیوست را نشناسد؟

سردار آزمون

سن: ۲۷

باشگاه: بایر لورکوزن

موقعیت: خط حمله

کشور: ایران (۶۰ بازی ملی/۳۹ گل)

آمارهای کلیدی: علی دایی، مهدی مهدوی کیا، علی کریمی و وحید هاشمیان تعدادی از بازیکنان ایرانی بوده اند که روی بوندسلیگا تاثیر گذاشته اند و دلیل کمی وجود دارد که فکر کنیم آزمون نام خود را به آن گروه نخبه اضافه نکند.

او پس از ورود به فوتبال در کشور خود، جایی که در آکادمی جوانان سپاهان - یکی از بزرگترین باشگاه‌های ایران - بازی می‌کرد، وسوسه شد در ژانویه ۲۰۱۳ در سن ۱۸ سالگی به تیم روبین کازان بپیوندد.

این یک حرکت جسورانه بود؛ به خصوص با توجه به اینکه تعدادی از باشگاه‌های بزرگ اروپایی به او نگاه می‌کردند، اما آزمون متقاعد شده بود که این حرکت درستی از سوی قربان بردیف، سرمربی کازان بود که می‌توانست با خرید جدیدش به زبان ترکمنی با هم صحبت کنند. 

آزمون اولین ایرانی که در لیگ برتر روسیه حضور داشت، شروع به اضافه کردن آمارهای دیگری به رزومه خود کرد و شش ماه پس از حضورش در لیگ اروپا بازی و گلزنی کرد. در عرض یک سال، کازان مجبور شد از طریق وب سایت رسمی خود اعلام کند که آزمون علیرغم پیشنهادات آرسنال، لیورپول و قدرت های داخلی زنیت در این باشگاه خواهد ماند.

در آن مرحله، او قبلاً اولین بازی بین‌المللی خود را برای ایران انجام داده بود که نسبت گل به بازی‌ها برای آنها فوق‌العاده خوب است. پس از انتقاداتی که به خاطر عملکردش در جام جهانی ۲۰۱۸ دریافت کرد، او به سرعت تصمیم خود را برای ترک فوتبال بین المللی در سن ۲۳ سالگی تغییر داد.

آزمون در توضیح خداحافطی زودرس بین المللی خود گفت: مادرم بر بیماری سختی غلبه کرده بود و من خوشحال بودم. متاسفانه به دلیل نامهربانی برخی افراد و توهین هایی که من و هم تیمی هایم به هیچ وجه مستحق آن نبودیم، بیماری او شدید شده است. این امر مرا در موقعیت دشواری قرار داده است که باید یکی را انتخاب کنم و در نتیجه من مادرم را انتخاب می کنم.

آزمون در آن زمان در دومین دوره حضور خود در کازان بود و فصل ۱۷-۲۰۱۵ را در دیگر تیم روسیه یعنی روستوف گذراند. در آنجا، او دوباره با بردیف متحد و شکوفا شد و اولین ایرانی بعد از کریمی، بازیکن سابق بایرن مونیخ در سال ۲۰۰۵ شد که در لیگ قهرمانان اروپا گلزنی کرد و در حالی که روستوف اولین برد خود را در مرحله گروهی مسابقات به ثبت رساند، دوباره مقابل بایرن به گل رسید.

کمی شبیه به رابرت لواندوفسکی بازی می کند

آزمون لقب «مسی ایرانی» را به خود اختصاص داده است، اما بدن او بیشتر یادآور ماشین گلزنی بایرن و لهستان است. به طور قابل توجهی، سبک بازی او نیز همینطور است و هواداران لورکوزن را هیجان زده می کند.

رکورد گلزنی: ۶۲ گل و ۲۳ پاس گل او در ۱۰۴ بازی برای زنیت در تمام رقابت‌ها یعنی میانگین ۰.۸ گل در هر بازی است. اگر رکوردهای بین المللی آنها را مقایسه کنید، آزمون در واقع رکورد گل به بازی بهتری نسبت به لواندوفسکی دارد: ۰.۶۵ تا ۰.۵۸!

آیا می دانستید؟

آزمون در جوانی در والیبال عالی بود و به تیم زیر ۱۵ سال ایران دعوت شد. پدرش، خلیل، ملی پوش سابق ایران است و مربی چند باشگاه داخلی بوده، در حالی که مادرش نیز مربی والیبال است.

چیزی که آنها می گویند

سردار آزمون چند سالی است که به یکی از بهترین گلزنان فوتبال روسیه تبدیل شده است. او سه سال متوالی در آنجا با زنیت قهرمان شده است، مرتباً در لیگ قهرمانان اروپا بازی می کند و خود را در سطح بین المللی در بالاترین سطح نشان می دهد. به گفته سیمون رولفس، مدیر ورزشی لورکوزن، سردار حمله ما را غیرقابل پیش بینی تر و قدرتمندتر خواهد کرد.

رودی فولر، مدیر عامل ورزشی لورکوزن نیز درباره سردار آزمون می‌گوید: او بسیار سریع است. در هوا خوب است و حس خوبی برای گلزنی دارد. او فقط یک گلزن نیست. سردار آزمون همچنین گل های زیادی را برای دیگران ایجاد می کند و برای بازیکنان کناری به عنوان بازیکنی که به خوبی با دیگران ترکیب می شود، مناسب است.

کد خبر: 44700

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 1 + 7 =