فدراسیون‌ با بیمه‌کردن ورزشکاران اقدام بزرگی خواهد کرد

سرمربی تیم والیبال زنان سایپا معتقد از فدراسیون‌های ورزشی در صورت بیمه کردن ورزشکاران اقدام بسیار مهمی انجام خواهد داد.

به گزارش آتیه آنلاین، تیم والیبال زنان سایپا این روزها در لیگ برتر والیبال زنان نتایج قابل قبولی کسب می‌کند و یکی از مدعیان اصلی کسب عنوان قهرمانی به شمار می‌رود. مریم هاشمی سرمربی تیم والیبال زنان سایپا که سابقه سرمربیگری تیم ملی والیبال زنان را نیز بر عهده دارد، درباره وضعیت تیمش در لیگ برتر در گفت‌وگو با آتیه آنلاین اظهار داشت: از ابتدای فصل در تلاش هستیم که بتوانیم همچون فصول پیشین لیگ برتر در جمع تیم‌های بالای جدول باشیم و با کسب نتایج قابل قبول بتوانیم برای چندمین بار پیاپی در پایان فصل کاپ قهرمانی را از آن خود کنیم. 

وی در ادامه گفت: لیگ امسال بسیار فشرده و حساس پیش می‌رود و شاگردان من در تیم سایپا با تیم ذوب آهن اصفهان که یکی از تیم‌های ریشه دار و خوب لیگ برتر زنان است، در رقابتی تنگاتنگ قرار دارد. با تمام این تفاسیر ما تنها و تنها یک هدف داریم و آن این است که بتوانیم قهرمان شویم و بار دیگر به عنوان نماینده والیبال زنان ایران در جام باشگاه‌های آسیا حضور داشته باشیم. 

مریم هاشمی که یکی از مربیان باتجربه والیبال ایران است، درباره بحث بیمه شدن ورزشکاران اظهار داشت: واقعیت این است که بیمه شدن ورزشکاران می‌تواند اتفاقی بسیار مهم در حوزه ورزش ایران باشد. بر کسی پوشیده نیست که بسیاری از ورزشکاران ایران تحت حمایت هیچ بیمه ای قرار ندارند و زمانی که عمر ورزشی‌شان به پایان می‌رسد کمتر ورزشکاری به استخدام ارگانی در می‌آید که بتواند بیمه شود. ورزشکاران عمر خود را صرف ورزش حرفه‌ای می‌کنند و هیچ آینده ضمانت شده‌ای در زمینه شغلی ندارند. 

وی خاطر نشان کرد: من بعد از پایان دوران بازیگری‌ام در والیبال به مربیگری روی آوردم و تفریبا زمانی نزدیک به 20 سال است که تمام زندگی‌ام والیبال است و بس. اما تنها  از دو سال قبل به استخدام باشگاه سایپا در آمدم و به عنوان کارمند این سازمان بیمه شدم. با این حال تصور می‌کنم ورزشکاران نیاز دارند که در سن پایین‌تر بیمه شوند. همه باشگاه‌ها توان این را ندارند که تمامی بازیکنان خود را بیمه کنند. به ویژه در ورزش زنان که بودجه کافی و حمایت حامیان مالی بسیار کمتر از ورزش مردان است و دریافتی مالی ورزشکاران آنقدر ناچیز است که به هیچ وجه تضمین کننده آینده مالی آن‌ها نبوده و نیست. 

هاشمی با اشاره به اینکه شاید فدراسیون‌ها توان بیشتری برای پیدا کردن یک راهکار در این زمینه را دارا باشند، تصریح کرد: قطعا فدراسیون‌های ورزشی که به نوعی بازوان اجرایی وزارت ورزش و جوانان هستند با انجام تمهیداتی می‌توانند بهترین راهکار را پیدا کنند تا ورزشکاران تحت پوشش بیمه باشند. من اطلاع کافی از روش‌های موجود بیمه شدن ورزشکاران ندارم اما قطعا اگر سازمان تامین اجتماعی و وزارت ورزش و فدراسیون‌ها به تعامل و راه حلی مشترک برسند، اقدامی عالی در این زمینه را شاهد خواهیم بود. اقدامی که می‌تواند ورزشکاران را در مسیرشان مصمم تر کند و به تمرکز بیشتر ورزشکاران حرفه‌ای منجر شود. 

کد خبر: 44687

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 7 + 2 =