هندبال ایران صاحب سهمیه جهانی شد

تیم ملی هندبال کشورمان با یک پیروزی ارزشمند برابر کویت موفق شد به مسابقات جهانی صعود کند.

به گزارش آتیه آنلاین، تیم ملی هندبال کشورمان امروز (دوشنبه) از ساعت ۱۴:۳۰ و در دومین دیدار خود از دور اصلی مسابقات قهرمانی آسیا به مصاف کویت رفت و در نهایت این بازی با نتیجه ۲۷ بر ۲۶ به سود ایران به پایان رسید تا ایران برای دومین بار به مسابقات جهانی صعود کند.

شاگردان «مانوئل مونتایا فرناندز» در نیمه نخست این دیدار توانستند شوت‌های خوبی روانه دروازه حریف کنند اما دروازه‌بان کویت با درخشش خود اجازه نداد ایران به گل‌های بیشتری دست یابد و در نهایت نیمه اول با تساوی ۱۱ بر ۱۱ به پایان رسید. 

تیم ایران در ابتدای نیمه دوم نتوانست عملکرد خوبی داشته باشد و از تیم کویت عقب افتاد اما محمد سیاوشی دروازه بان تیم ایران با چند سیو دیدنی، تیم کشورمان را به بازی برگرداند. در دقایق پایانی این دیدار تیم کویت با دو گل از ایران پیش بود اما باز هم هندبالیست های ایرانی توانستند به خوبی نتیجه را عوض کنند.

در انتهای بازی در حالی که نتیجه مساوی بود، سجاد استکی در ثانیه پایانی با یک شوت بسیار زیبا موفق شد ایران را به یک پیروزی دراماتیک برساند. ایران با این پیروزی ۴ امتیازی شد و به مسابقات جهانی صعود کرد.

دیگر دیدار این گروه بین تیم های بحرین و عراق از ساعت ۱۶:۳۰ دقیقه امروز آغاز می‌شود.

تیم ملی هندبال کشورمان در دیدار آخر خود از دور اصلی این مسابقات باید روز چهارشنبه ۶ بهمن‌ماه از ساعت ۱۶:۳۰ به مصاف بحرین برود. 

تیم ایران پیش از این تنها در سال ۲۰۱۵ در مسابقات جهانی حضور پیدا کرده بود و صعود ایران در این رقابت‌ها می‌تواند جهش بسیار خوبی در هندبال ایران باشد. 

تیم ملی ایران در دور اول این رقابت‌ها با تیم‌های عربستان، هند و استرالیا همگروه شد و توانست در این سه دیدار پیروز شوند و به عنوان صدرنشین به دور اصلی صعود کنند.

بیستمین دوره مسابقات هندبال قهرمانی مردان آسیا با شرکت ۱۷ تیم از ۲۸ دی‌ماه به میزبانی عربستان در شهر دمام در حال برگزاری است و پنج تیم برتر این رقابت‌ها به مسابقات جهانی ۲۰۲۳ که به میزبانی لهستان و سوئد برگزار می‌شود، صعود خواهند کرد.

کد خبر: 44658

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 2 + 7 =