۵۰۴ واحد نهضت ملی مسکن در شهریار در حال ساخت است

مدیر پروژه طرح ۵۰۴ واحدی نهضت ملی مسکن در شهریار گفت: این پروژه در ۹ طبقه با متراژهای ۸۰ تا ۹۵ متری با پیشرفت فیزیکی ۱۰ درصد با روش های نوین ساخت در حال تکمیل وتحویل تا دو سال آینده است.

به گزارش آتیه آنلاین به نقل از ایرنا، یکی دیگر از اقدامات دولت در راستای تامین مسکن است. شهریار که در ۴۵ کیلومتری غرب تهران قرار دارد، به دلیل برخورداری از شرایط ویژه و اجرای اقدامات زیربنایی، از پتانسیل مناسبی برای سرمایه‌گذاری در این زمینه برخوردار است. این پروژه‌ای ۵۰۴ واحدی تاکنون ۱۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است.

«علیرضا میرزابیگی»، مدیر پروژه طرح ۵۰۴ واحدی شهریار درباره جزییات این پروژه گفت: در این پروژه تلاش شده که عملیات به‌صورت صنعتی‌سازی پیش برود. در این راستا از روش‌های نوین طراحی و اجرای سازه برای پروژه نهضت ملی مسکن بهره گرفته شده است.

وی افزود: یکی از ویژگی‌هایی که کار عملیات اجرایی پروژه شهریار را خاص کرده، استفاده از قالب تونلی است. قالب تونلی روشی است که در آن دیواره، سقف و دیافراگرم یک‌باره اجرا می‌شود و پیش‌ می‌رود. هرچند این روش صنعتی است اما مقداری دستگیرتر از روش تیرچه، بلوک، ستون و سقف محسوب می‌شود؛ بنابراین تاکنون ۱۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است.

میرزابیگی ادامه داد: از آنجایی که این کارگاه ساختمانی با روش صنعتی‌سازی پیش می‌رود، تعداد نیروی انسانی کمتری نسبت به سایر پروژه‌ها در آن مشغول هستند؛ زیرا بیشتر کارها توسط قالب، بتن و آرماتور و با نظارت و مدیریت اپراتورها انجام می‌شود. با این حال در این کارگاه نیز کارگران از هفت صبح تا شش عصر مشغول به کار هستند.

مدیر پروژه طرح ۵۰۴ واحدی نهضت ملی مسکن در شهریار می افزاید: در کنار این تلاش‌ها، آزمایشگاهی نیز دایر شده است که استاندارد آرماتورها و بتن‌ها را حین انجام کار می‌سنجد. در این آزمایشگاه، وان آبی قرار دارد که معکب‌های کوچک بتن شماره‌گذاری شده را درون آن قرار داده‌اند. این معکب‌ها ساعت‌ها درون این وان می‌مانند و بعد برای تست مقاومت برده می‌شوند.

وی درباره جزئیات این پروژه نیز توضیح داد: ساختمان‌ها در ۹ طبقه در حال احداث هستند که دو طبقه آن را پارکینگ تشکیل می‌دهد.

به‌گفته میرزابیگی، در هر طبقه‌ای هفت واحد نقشه‌برداری و طراحی شده که متراژ واحدها بین ۸۰ تا ۹۵ متر با احتساب مشاعات است.

مدیر پروژه طرح ۵۰۴ واحدی نهضت ملی مسکن در شهریار گفت: همچنین در طراحی و اجرای پروژه ۵۰۴ واحدی شهریار، سرانه آموزشی، فرهنگی، مذهبی و تجاری دیده شده و در این راستا، مجوزهای لازم دریافت و لکه‌گذاری‌ها انجام شده است. آنگونه که میرزابیگی توضیح داد: اکنون تقریبا در شرف آغاز واگذاری سرانه‌ها به سازمان‌های مربوطه هستند.

وی می افزاید: محصور نبودن این پروژه و داشتن ارتباط با خیابان‌های اصلی از مزیت‌های آن به‌شمار می‌رود. بدین‌ترتیب شهرداری و ادارات خدمات‌رسان موظف به ارائه خدمات شهری به آن هستند.

میرزابیگی گفت: دو سال دیگر این پروژه به اتمام می‌رسد و به مرور شاهد استقرار افرادی خواهد بود که سالیان سال در انتظار داشتن سقفی بالای سر به سر می‌بردند.

کد خبر: 44636

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 7 + 5 =