۱۸ درصد بانوان وزارت نیرو جزو مدیران رده عالی هستند

وزیر نیرو با بیان اینکه بالغ بر ۱۵ درصد جمعیت وزارت نیرو را بانوان تشکیل می‌دهند، گفت: ۱۸ درصد کل بانوان وزارت نیرو جزو مدیران رده عالی هستند که باید در پایان دوره سیزدهم از رشد قابل توجهی برخوردار شود.

به گزارش آتیه آنلاین به نقل از پاون، علی‌اکبر محرابیان در آئین گرامیداشت روز زن به مناسبت میلاد حضرت فاطمه الزهرا (س)، با بیان اینکه جایگاه بانوان در مکتب اسلام بسیار رفیع است، اظهار کرد: اساسی‌ترین محور در تشکیل جامعه موضوع خانواده بوده که اصلی‌ترین رکن آن، بانوان هستند.

وی بانوان را سلول اصلی خانواده دانست و خاطرنشان کرد: سلول صحیح و سالم باعث ایجاد جامعه‌ای پرنشاط شده و این جامعه پرنشاط می‌تواند باعث رشد و پیشرفت کشور شود.

وزیر نیرو توجه و اهمیت به خانواده را اولویت اصلی جوامع برشمرد و گفت: قطعا توجه به این ظرفیت علاوه بر رشد و پیشرفت می‌تواند زمینه اعتلای تمامی حوزه‌های اقتصادی، اجتماعی، اخلاقی و غیره را فراهم کند.

به گفته محرابیان، خانواده رکن اصلی جامعه است که در گرو مدیریت بانوان بوده و مدیریت این قشر از جامعه می‌تواند باعث رشد در ابعاد مختلف شود.

وی با بیان اینکه باید از ظرفیت زنان استفاده کرد، گفت: بیش از نیمی از جامعه ما را زنان تشکیل می‌دهند و قطع به یقین کشورهایی که به این ظرفیت اهمیت داده و توجه کردند، توانستند رشد بسیار خیره کننده‌ای داشته باشند، اما در جامعه‌ای که کمتر به ظرفیت زنان توجه شده شاهد بروز مشکلاتی هستیم.

وزیر نیرو با بیان اینکه کمترین انحرافات و تخلفات میزان جرایم در جامعه مربوط به بانوان است، افزود: آمار و ارقام نشان می‌دهد بیشترین تحصیل کردگان از قشر بانوان هستند، بنابراین باید در استفاده از این ظرفیت با رعایت اصول اعتقادی و اخلاقی تجدیدنظر کنیم.

محرابیان با اشاره به لزوم توجه به گردهمایی و هم‌افزایی بانوان، گفت: باید در وزارت نیرو شوراها و تشکل‌های بانوان در زمینه‌های مختلف علمی، پژوهشی و خیریه جدی گرفته شده و در دستور کار قرار گیرد تا مشکلات مرتبط با این موضوع از طریق هم‌افزایی برطرف شود.

در پایان این آئین، از کتاب زیست بوم مدیریتی بانوان نیز با حضور وزیر نیرو و مشاور امور زنان و خانواده وزارت نیرو رونمایی شد.

کد خبر: 44633

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 1 + 2 =