خدمت‌رسانی ۲۰ هزار کارمند بهزیستی به مددجویان در سراسر کشور

معاون وزیر و رییس سازمان بهزیستی کشور گفت: در زمان حاضر حدود ۲۰ هزار کارمند در ۳۱ استان کشور در دورترین مناطق کشور و حوزه‌های مختلف به گروه‌های هدف خدمت‌رسانی می‌کنند.

به گزارش آتیه‌آنلاین به نقل از ایرنا، علی محمد قادری در جمع اعضای شورای اداری بهزیستی استان زنجان با اشاره به اینکه بهزیستی مولود انقلاب اسلامی و نهالی است که تبدیل به درختی تنومند شده و شهید فیاض بخش با نگاه آرمانی بهزیستی را تاسیس کرد، افزود: با تمام محدودیت‌ها و مشکلات موجود باید خدمتی شایسته، موثر و با کیفیت به اقشار آسیب‌پذیر جامعه ارائه کرد.

 وی اظهار کرد: با توجه به ۵۳ وظیفه ای که سازمان بهزیستی در امور مختلف حوزه های اجتماعی و توانبخشی برعهده دارد باید با تمام توان نسبت به پیشبرد اهداف و خدمات سازمان در بستر آی تی و به صورت هوشمند و موثر اقدام کرد.

وی وظایف بهزیستی را سنگین و مهم عنوان کرد و گفت: کارکنان بهزیستی سرمایه های این بخش هستند و در این ریل گذاری باید تلاش کرد، بهره وری را افزایش داد و در راستای دولت الکترونیک حرکت کرد و  این مهم با خوش فکری ها در بستر تحول رخ می دهد و همراهی کارکنان و تجارب آنان می تواند اثرگذاری بهتری را به دنبال داشته باشد.

قادری موضوع پیشگیری در این سازمان را مهم عنوان و خاطرنشان کرد: در این خصوص باید بودجه ای خاص را در نظر گرفت، بسیاری از دستورالعمل ها باید بومی سازی شوند و تاکنون در بازدیدهای استانی چالش های مهم شناسایی شده در این میان عامل موفقیت در برنامه های ترسیم شده بهزیستی انگیزه کارکنان است.

وی تاکید کرد: هنر کارکنان بهزیستی باید این باشد که با وجود همه محدودیت ها و مدیریت منابع بدون پول پاشی و با "به باشی" یعنی به‌زیستن در مسیر تحقق اهداف و آرمان های سازمان گام بردارند، فرصت محدود بوده و باید حداکثر استفاده را برای ایجاد سازمانی تخصصی، امدادی، حمایتی و بهره‌ور داشته باشیم.  

رییس سازمان بهزیستی کشور با اشاره به توفیق خدمت به محرومین و مستضعفین به عنوان روزی خداوند برای پرسنل و کارکنان سازمان بهزیستی، گفت: همه پرسنل و کارکنان در نظام جمهوری اسلامی، رسالتی را بر عهده دارند اما در بهزیستی "عشق" است که در کنار خدمت رسانی، تکمیل کننده یک زنجیره است و همکاران بهزیستی با اعتقاد راسخ و همراه با آمیزه ای از عشق، خدمت رسانی را با همین منابع محدود و گرفتاری ها، ارائه می کند.

وی اظهار داشت: با آینده‌نگری و هم‌افزایی اندیشه‌ها و کار و تلاش حداکثری الگوی ایرانی اسلامی خدمت و حمایت را همگام با متدهای روز دنیا در بستر اقتصاد مقاومتی هم‌راستا با گام دوم انقلاب در این سازمان نهادینه و با تعامل و ارتباط موثر با استارت‌آپ‌های فعال و خلاق طرحی نو در توسعه توان اقتصادی جامعه هدف، کسب درآمد و توسعه فضای بازتوانی و حضور فعال در صحنه‌های وظیفه‌ای داخلی و بین‌المللی عرضه کنیم.

رییس سازمان بهزیستی کشور یادآور شد: ذات و ساحت کار در سازمان بهزیستی کشور مددکاری است و مددکار باید افتخار کند که امور جامعه هدف را انجام می‌دهد و رازدارانه مشکلات را در همان بررسی اولیه درمی‌یابد.

این مسوول، هدف از نشست‌های صمیمانه با همکاران در سطوح کارشناسی استانها طی ۹۰ روز گذشته را اخذ نقطه نظرات کارشناسی عنوان و خاطرنشان کرد: کارشناسان و کارکنان بهزیستی سرمایه اصلی سازمان هستند که می توانند با انگیزه، تحول جدی در سازمان ایجاد کنند.

کد خبر: 44622

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 1 + 2 =