جشنواره پرواز به لاهور و کراچی می‌رود

ایده‌پرداز و بنیانگذار جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه پرواز از برگزاری نخستین دوره از برگزاری این جشنواره در شهرهای لاهور و کراچی در سال ۲۰۲۲ خبر داد.

فتانه امیری در گفت‌وگو با آتیه‌آنلاین باتاکید بر اینکه در سالیان اخیر درخواست هایی مبنی برگزاری جشنواره در بعضی کشورها مطرح شده است، یادآور شد: پس از یک سال وقفه به دلیل پاندمی کووید ۱۹ در سراسر جهان، در سال جاری پنجمین جشنواره بین‌المللی فیلم پرواز در تهران برگزار شد و به درخواست کشور پاکستان مقدمات برگزاری این جشنواره در شهرهای لاهور و کراچی در حال انجام است.

امیری تاکید کرد: انجمن ورزشی فرهنگی ایران- پاکستان (مجمع جهانی آموزش معلولان) که از سال گذشته شکل گرفت امسال با معرفی روسای خود در ایران و پاکستان به طور رسمی فعالیت خود را در حوزه فرهنگ و ورزش آغاز کرده است و برگزاری اولین جشنواره بین المللی فیلم پرواز در پاکستان اولین رویداد فرهنگی با مشارکت دو کشور است.

نماینده ایران در مجمع جهانی آموزش معلولان خاطرنشان شد: جای بسی خرسندی است که جشنواره بین‌المللی فیلم پرواز ویژه مسایل معلولیت با سابقه پنج دوره برگزاری در سطح بین‌المللی و برگزاری نشست‌های علمی در کنار اکران فیلم‌های منتخب به عنوان یکی از رویدادهای مهم و ضروری در حوزه معلولیت در ایران و بسیاری از کشورها به جایگاه ارزشمندی دست پیدا کرده است.

وی یادآور شد: چندین سال است که به دعوت شماری از کشورها ضمن حضور در کارگاه های آموزشی و ایراد سخنرانی‌های تخصصی در حوزه معلولیت در برخی دانشگاه‌های خارج از کشور اهداف و اهمیت جشنواره پرواز نیز برجسته و معرفی شد.

پنجمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه پرواز ۲۴ -۲۲ دی ماه ۱۴۰۰ در فرهنگسرای اندیشه برگزار شد.

کد خبر: 44607

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 8 + 7 =