رنگ زرد کرونایی به ۲ شهرستان استان بوشهر برگشت

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر گفت: طبق آخرین گزارش سامانه ماسک متعلق به وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی رنگ زرد کرونایی پس از سه ماه دیگر به استان بوشهر بازگشت.

به گزارش اتیه آنلاین به نقل از ایرنا، دکتر سعید کشمیری افزود: براساس گزارش سامانه ماسک به دنبال افزایش شمار ابتلا و بستری بیماران مبتلا به ویروس کرونا شهرستان‌های بوشهر و دشتستان از حالت آبی کم خطر به زرد با خطر متوسط کرونایی تغییر رنگ دادند که زنگ خطری برای این استان به شمار می رود.

وی بیان کرد: براین اساس هشت شهرستان گناوه، دیلم، تنگستان و دشتی، دیر، جم، کنگان، عسلویه همچنان در وضعیت آبی کم خطر کرونایی قرار دارند.

کشمیری اضافه کرد: همچنین شمار مبتلایان روزانه به کرونا در استان بوشهر به ۳۰ درصد افزایش یافته این درحالی است که در طی سه ماه گذشته این آمار به کمتر از ۱۰ درصد رسیده بود و این بیانگر گردش ویروس و افزایش نشانه های بیماری در استان است.

وی یادآورشد: بررسی‌ها نشان می‌دهد میزان مراجعه‌ بیماران به اورژانس‌های بیمارستانی به خصوص در شهرستان‌های بوشهر و دشتستان افزایش یافته به نحوی که حتی با ازدحام در این مراکز روبرو شده ایم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر گفت: در زمان حاضر بهترین و مهمترین کار برای جلوگیری از ابتلا به کرونا رعایت پروتکل‌های بهداشتی و حضور نیافتن در اماکن سربسته است.

وی تاکید کرد: با تغییر رنگ کرونایی شهرستان‌های استان بوشهر مردم باید از حضور و برگزاری تجمعاتی که ضرورتی ندارند از جمله جشن‌ها و مراسم ترحیم پرهیز کنند.

کشمیری در خصوص روند واکسیناسیون در استان بوشهر گفت: در زمان حاضر ۹۳ درصد واجدان شرایط نوبت اول و ۸۴ درصد نوبت دوم واکسن خود را دریافت کرده اند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر اضافه کرد: با وجود اهمیت و ضرورت تزریق دُز سوم واکسن اما تاکنون تنها ۲۵ درصد بوشهری‌ها نسبت به دریافت نوبت سوم واکسن خود اقدام کرده اند.

وی افزود: توصیه می‌شود پیش از ورود به پیک جدید و همه گیری دوباره ویروس همه آحاد مردم به خصوص افراد مبتلا به دیابت، فشارخون، سالمندان و بیماران مزمن نسبت به تزریق نوبت سوم واکسن خود اقدام کنند.

 کشمیری گفت:افزایش موارد بستری در شرایط شیوع کرونای امیکرون، زنگ خطری جدی برای احتمال شکل‌گیری موج ششم سراسری است.

وی اظهارداشت: از آغاز شیوع ویروس کرونا تاکنون ۹۰ هزار ۸۶ نفر در استان بوشهر به این ویروس مبتلا و ۲هزار و ۳۵ نفر نیز در این مدت براثر ابتلا به این ویروس جان خود را از دست داده اند.

کد خبر: 44601

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 9 + 6 =