بستر برای مهارت آموزی دانشجویان بیکار در البرز فراهم است

 مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای البرز ارائه مهارت های فنی و حرفه ای به فارغ التحصیلان بیکار دانشگاهی را اولویت ویژه مراکز آموزش فنی و حرفه ای استان عنوان کرد و گفت: بستر برای جذب این افراد در کارگاه های مهارت آموزی البرز فراهم است.

به گزارش آتیه آنلاین به نقل از  ایرنا، بهزاد غفاری از جمعیت  پرشمار  بیکاران فارغ التحصیل دانشگاه ها به عنوان یک چالش حاد اجتماعی نام برد و افزود: انتظار می رود با حضور دانشجویان  در دوره های آموزش فنی و حرفه ای زمینه برای ایجاد اشتغال و ورود تدریجی آنان به بازار کار مهیا شود.

وی در ادامه با اشاره به اجرای طرح ایجاد مرکز توانمندسازی مهارتی دانشجویان و فارغ التحصیلان در دانشگاه علمی کاربردی خانه کارگر ساوجبلاغ که روز گذشته  افتتاح شد، گفت: با افتتاح این مرکز به تدریج  مسیر برای ایجاد اشتغال دانشجویان هموار می شود.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای البرز گفت: در این  مرکز دانشجویان و دانش‌آموختگان افزون بر دوره‌های نظری و عملی آکادمیک  حین تحصیل، مهارت های فنی و حرفه ای مرتبط یا دلخواه را فرا می گیرند.

غفاری یکی از ویژگی های ایجاد این گونه مراکز در دل دانشگاه ها را بهره گیری دانشجویان از تجربیات و مشاوره های اساتید مجرب عنوان کرد و افزود:  این اقدام آینده شغلی آنان را به نوعی تضمین می کند.

وی ادامه داد: با تاسیس و توسعه اینگونه مراکز در دانشگاه ها، دانشجویان از سه فرآیند مهم «نیاز سنجی مهارتی»، «توانمند سازی» و «ارایه خدمات مشاوره شغلی» برخوردار می شوند و بدین ترتیب بستر برای ایجاد اشتغال و ورود بدون دغدغه و نگرانی این جوانان تحصیلکرده به بازار کار مهیا خواهد شد.

استان البرز با هفت شهرستان تابعه دارای هشت  مرکز دولتی با ۱۰۰ مربی و ۴۵۰ مرکز آزاد آموزش فنی و حرفه ای  است.

کد خبر: 44599

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 3 + 2 =