«مشکلات خانوادگی»؛ صدرنشین علت تماس‌ها با خط مشاوره ۱۴۸۰

مدیرکل مشاوره و امور روانشناختی سازمان بهزیستی کشور از پاسخ به بیش از ۳ میلیون و ۱۸۹ هزار تماس با خط مشاوره تلفنی ۱۴۸۰ از ابتدای شیوع ویروس کرونا تا اول دی‌ماه سال جاری خبر داد و گفت: از این تعداد ۶۹ هزار و ۵۶۰ تماس مربوط به مسائل کرونا و ۳۳۳۲ تماس مربوط به کادر درمان در تهران بوده است.

به گزارش آتیه‌آنلاین به نقل از ایسنا، بهزاد وحیدنیا به ارائه آماری از وضعیت تماس‌های سال جاری با خط مشاوره تلفنی ۱۴۸۰ پرداخت و گفت: در ۹ ماهه اول سال جاری در کل کشور به یک میلیون و ۱۸۹ هزار و ۳۳۴ تماس پاسخ داده شده است.

به گفته وحیدنیا، بیشتر تماس‌ها در حوزه مشکلات خانوادگی،  اختلالات خلقی و مشکلات مرتبط با کودکان و نوجوانان بوده است.

وی در ادامه با اشاره به اینکه تعداد تماس‌ها به دلیل اتمام قرنطینه خانگی، افزایش سازگاری و باز شدن کسب و کارها، نسبت به زمان مشابه در سال گذشته کاهش داشته است، این را هم گفت که مردم جهت مشاوره از مراکز حضوری بیشتر استفاده می‌کنند.

مدیرکل مشاوره و امور روانشناختی سازمان بهزیستی کشور خاطرنشان کرد: تاثیرات جهانی کرونا بر عموم و گروه‌های خاص قابل انکار نیست و به نظر می‌رسد توجهات ویژه‌ای به تامین نیازهای روانی اجتماعی مردم لازم است و بهبود فضای کسب و کار، توجه و وضعیت رفاه عمومی جامعه، تسهیل دسترسی به خدمات پیشگیرانه و نیازهای درمانی از الزامات هستند.

وحیدنیا معتقد است که توجه به تامین منابع کافی برای توسعه خدمات ارتقایی و نیز توجه به بیمه روانشناسی و مشاوره بخشی از اقداماتی است که دولت‌ها بایستی به طور جدی در دستور کار قرار دهند.

مدیرکل مشاوره و امور روانشناختی سازمان بهزیستی کشور با اشاره به میزان تماس‌های افراد با خط تلفنی ۱۴۸۰، بیان کرد: از ابتدای شیوع ویروس کرونا در کشور تا اول دی‌ماه سال جاری به ۳ میلیون و ۱۸۹ هزار و ۲۴۴ تماس در کشور پاسخ داده شده که از این تعداد ۶۹ هزار و ۵۶۰ تماس مربوط به مسائل کرونا و ۳۳۳۲ تماس مربوط به کادر درمان در تهران بوده است.

وی افزود: در مجموع یک میلیون و ۳۲۸ هزار و ۸۵۲ ساعت مشاوره و اختصاصا ۲۸۹ هزار و ۸۳ ساعت مشاوره در خصوص کرونا و ۱۳۸۸ ساعت مشاوره به کادر درمان از طریق مشاوره تلفنی به تماس‌گیرندگان ارائه شده است.

کد خبر: 44592

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 8 + 4 =