تداوم انتشار ماهنامه تخصصی نابینایان نیازمند یاری مسوولان است

قائم‌مقام انجمن نابینایان ایران گفت: امیدواریم تداوم انتشار و افزایش تیراژ ماهنامه کاملا تخصصی ویژه نابینایان «نسل مانا» با همکاری ارگان‌ها و سازمان های فرهنگی، رسانه‌ای و مددجویی فراهم شود.  

منصور شادکام در گفت و گو با آتیه‌آنلاین بیان کرد: چاپ ماهنامه به جهت نیازمندی به کاغذ بریل و با احتساب هزینه های جانبی و تحریریه بسیار سنگین و گران است که امیدواریم به همت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به عنوان متولی نشریات و سازمان بهزیستی به عنوان متولی مددجویان و همچنین دیگر ارگانهای فرهنگی، افزایش میزان تیراژ این ماهنامه فراهم شود که بتوانیم این ماهنامه را به دست تک تک افراد نابینا در سراسر کشور برسانیم.

مهندس شادکام افزود: انجمن پیرو دعوت از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی جهت حضور در آیین رونمایی از نسخه بریل ماهنامه قول مساعد ملاقات با معاونت مطبوعاتی وزارت ارشاد نیز را دریافت کرد که امید است به زودی شرایط این دیدار به منظور طرح چالش‌ها و مطالبات در این زمینه فراهم شود.

قائم‌مقام انجمن نابینایان ایران همچنین ضمن گلایه از برخی مسوولان که علیرغم دعوت در این رونمایی حضور پیدا نکردند، خاطرنشان کرد: علی محمد قادری، رئیس سازمان بهزیستی کشور در مراسم تودیع و معارفه روسای این سازمان گفتند که خادم معلولان هستند؛ این در حالی است که هنوز علیرغم پیگیری‌های فراوان در دو ماه اخیر، به مدیران انجمن نابینایان ایران با بیش از ۲۸ سال سابقه فعالیت وقت ملاقات برای بیان دغدغه‌ها و مشکلات اعضا نداده‌اند و در آیین رونمایی از ماهنامه نیز حضور نداشتند. عدم حضور در مراسم رونمایی از ماهنامه به منزله عدم توجه به فرهنگ و نادیده‌ گرفتن اهمیت آن است.

وی تاکید کرد: انتشار ماهنامه نسل مانا یک اتفاق بزرگ فرهنگی است. زیرا در این ماهنامه نیازهای نابینایان مطرح می شود و مطالب آن ضمن اطلاع رسانی و آگاه‌سازی به افراد نابینا به آنها کمک می‌کند از به‌روزترین اطلاعات روز دنیا نیز باخبر شوند.

کد خبر: 44588

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 1 + 12 =