گالری‌گردی در روزهای زمستانی

نگارخانه‌های تهران روز جمعه ۱ بهمن میزبان نمایشگاه های جدید در حوزه‌های مختلف هنرهای تجسمی بودند.

به گزارش آتیه آنلاین، در هفته نخست از دومین ماه زمستان، آثار هنرمندان جوان و پیشکسوت عرصه هنرهای تجسمی در گالری های پایتخت به نمایش درآمده و میزبان علاقه‌مندان هستند. گزارش پیش‌رو شرحی است از فعالیت گالری‌ها و موزه های هنری که امکان بازدید از آن‌ها فراهم است.

گالری بهارین میزبان هفتمین نمایشگاه مریم حیدرزاده

مریم حیدرزاده، ترانه‌سرا و نقاش هفتمین نمایشگاه نقاشی انفرادی خود را با عنوان «پس از آن همه حسرت» عصر جمعه اول بهمن در گالری بهارین افتتاح کرد. در این نمایشگاه ۳۰ تابلوی نقاشی با تکنیک اکریلیک و آبرنگ روی بوم و در سبک‌های ناتورالیسم و اکسپرسیونیسم روی دیوار گالری در معرض دید علاقه‌مندان قرار می‌گیرد؛ این مجموعه تازه‌ترین آثار این هنرمند است که با موضوع طبیعت به ویژه فصل پاییز خلق شده‌اند. این گالری به نشانی تهران، خیابان کریمخان، خیابان حافظ، نبش ورشو، پلاک۵۰۹، طبقه اول تا ششم بهمن ماه هر روز از ساعت ۱۶: ۳۰ تا ۱۹: ۳۰ با رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی و الزامی بودن استفاده از ماسک برای بازدید و استفاده عموم برقرار و پذیرای علاقه‌مندان خواهد بود.

«ورژن اینستاگرام» در گالری ژاله

مجموعه‌ای از آثار نیکا کاشانی در نمایشگاه «ورژن اینستاگرام» در گالری ژاله به نمایش درمی‌آید و از هشتم بهمن ۲۳ تابلو نقاشی در معرض دید علاقه‌مندان قرار می‌گیرد. این مجموعه با این نگاه خلق شده و کاشانی تلاش کرده است واکنش متفاوت آدم‌ها و درونیاتشان را نسبت به پدیده کرونا و دوران قرنطینه نشان بدهد. نمایشگاه «ورژن اینستاگرام» ۸ تا ۱۸ بهمن ماه ۱۴۰۰ در گالری ژاله به نشانی خیابان سمیه، بعد از خیابان مفتح، بن بست پروانه، پلاک ۴ با رعایت پروتکل‌های بهداشتی برپاست.

رویای ناتمام در گالری ابتدا

نمایشگاه گروهی با عنوان رویای ناتمام، از جمعه ۱ بهمن تا چهارشنبه ۶ بهمن، در گالری ابتدا برپاست. این نمایشگاه به آدرس تهران، خیابان ولیعصر، بالاتر از میدان ولیعصر، کوچه فرخی، پلاک ۳۵ برگزار می شود.

«دیدار به قیامت» علیرضا آسانلو در گالری مژده

علیرضا آسانلو تازه‌ترین مجموعه نقاشی‌هایش را عصر جمعه اول بهمن ماه در گالری مژده رونمایی کرد. «دیدار به قیامت» عنوان جدیدترین مجموعه نقاشی علیرضا آسانلو و شامل ۱۰ اثر با موضوع سیری در تفکر صادق هدایت است. بهناز رضایی‌فرد، پژوهشگر هنر در متنی برای معرفی مجموعه «دیدار به قیامت» نوشته است: «در این مجموعه با اندکی تأمل می‌توان دریافت، پرتره‌های صادق هدایت با تخّیل، احساس و تجسم هنرمند و با گفته پردازی خاص او به صورت‌های مختلف و با بیانی متفاوت، بدون ارجاع بیرونی، از نو خلق شده‌اند، گوئی می‌خواهند ذهن مخاطب و بیننده، با سیری پیوسته و مداوم، بین دو عالم تخیل و عالم واقع، در تکاپو باشد و همراه با لذت این سیر و تکاپو، خود مخاطب، به شناختی نمادین از سوژه دست یابد. »

«کارناوال» نسیم حُسن‌بخشان در ایده

گالری‌ایده از اول بهمن پذیرای نمایشگاه انفرادی نقاشی نسیم حُسن‌بخشان با عنوان «کارناوال» است. در این نمایشگاه که تا ۱۳ بهمن ادامه خواهد داشت، این نقاش تعداد ۹ اثر از کارهای جدید خود را که همگی در سال جاری خلق شده‌اند روی دیوار این گالری خواهد برد. حُسن بخشان در بیانیه کوتاهی که بر نمایشگاه جدیدش نوشته است، می‌آورد: «در بهار وقتی کارناوال از راه می‌رسد او گوشه‌ای می‌چرخد و خود را در آن آینه‌های کج و معوج بازمی یابد؛ گناهکار، بی‌گناه، کودک، مادر، غمگین، شاد... این کارناوالِ دیوانه‌وار سرانجام به پایان می‌رسد و او نیمه هوشیار به خویش می‌نگرد؛ جستجویی بی‌فرجام در سرزمین ناخودآگاه خویشتن، آن چه سال‌ها و روزها در پی‌اش بود و نیافت؛ این آن، این لحظه، این وهم، این خیال، این کابوس، این احساس بودن و نبودن که اگر به تصویر نیاید با باد می‌رود و خود نیز به یادش نخواهد آورد. نقاشی؛ کیمیاگری ناب؛ تنها چیزی که برایش مانده، تنها راه نجات، تنها پل میان این رؤیا و کابوس، آخرین ریسمانی که به آن می‌آویزد... »

«توازن ناموزون» در خانه کتاب پیدایش

نمایشگاه نقاشی سعید محجوبی که از ۲۴ دی در خانه کتاب پیدایش برپاست، تا هشتم بهمن تمدید شد. «توازن ناموزون» عنوان این نمایشگاه است که در آن ۴۶ اثر از تازه‌ترین آثار این هنرمند به تماشاست. این دومین نمایش انفرادی سعید محجوبی ست؛ این آثار با تکنیک میکس متریال و در اندازه‌های مختلف در ۳ سال اخیر خلق شده‌اند. سویه موضوعی توازن ناموزون، فضای انتزاعی با رویکرد اجتماعی ست؛ گویا سعید محجوبی اتمسفر ناموزونی را روایت می‌کند که در آن توازن هست اما این توازن ظاهری ست و عمق واقعی ندارد. او تلاش کرده در این آثار وضعیت کنونی جامعه را بازتاب دهد و مناسبات اجتماعی و درگیری‌های روزانه کلافه‌کننده را بر بوم‌هایش انعکاس دهد. او در عین حال ساده انگاری، سهل انگاری و بی‌تفاوتی مردم از این توازن ناموزون را به نقد کشیده است.  

نمایشگاه عکس «حجب» در خانه عکاسان جوان

نمایشگاه عکس گروهی «حجب» به مناسبت ولادت حضر زهرا (س) شنبه دوم بهمن ساعت ۱۷ در خانه عکاسان جوان افتتاح شد و تا پنجشنبه ۱۴ بهمن به کار خود ادامه می‌دهد. در این نمایشگاه آثار هنرمندانی چون علیرضا عطاریانی، محمد غریب عشقی، ساغر مرادی، حسام بختیاری، رسول اولیازاده، حمیده جعفری، حامد نیرومند، احسان شکری، جلیل زهرایی، مرضیه سلیمانی، مجید فکری، محمدتوکلی، حمزه اولیازاده، ویدا مسگرانی، محسن اسلام‌زاده، سیما مهر آذر، معصومه کریمی، محمد سرشوری، مهدی خوش نژاد، کاظم حسینی، کلثوم ریاحی، حسین کامشاد، علی سیدی، علی سردرودیان، عمار رحمانی، داوود کوهان ترابی به نمایش درآمده است.

تماشای اثر مهدی ویشکایی در گالری ویستا

گالری ویستا در ابتکاری نو طرح نمایش یک‌روزه شاهکارهای هنری ایرانی را از عصر جمعه اول بهمن آغاز کرد. «یک گالری، یک هنرمند، یک اثر، یک جمعه» عنوان این طرح است که از عصر جمعه اول بهمن کلید خورد  و علاقمندان ساعت ۱۶ تا ۲۰ فرصت دارند یک اثر زیبا و چشمگیر از نخبگان و پیشکسوتان ایرانی را از نزدیک ببینند. ارتقا نگاه بصری مخاطبان، شناخت بیشتر نسل جوان از آثار بزرگان هنر ایران و تماشای یک اثر هنری اصیل از نزدیک، از جمله اهداف این طرح است که تا پایان سال هر سه هفته یک بار برگزار خواهد شد. گالری ویستا در نشانی تهران، خیابان مطهری، خیابان میرعماد، کوچه ۱۲، پلاک ۱۱ واقع است.

نگارخانه پریا میزبان آثار داود حیدری

نگارخانه پریا همراه با آثار استاد داود حیدری مجری، صداپیشه و خواننده پیشکسوت و با حضور جمعی از هنرمندان عرصه تجسمی یکم بهمن‌ماه افتتاح شد. در این نمایشگاه ۲۱ اثر نقاشی به نمایش عموم گذاشته شده که خالق این آثار چهره‌های قاجار را به همراهی خط نستعلیق بر بوم نقاشی ترسیم کرده است. داود حیدری پیش از این، آخرین نمایشگاه آثار نقاشی خود را در اردیبهشت ماه سال ۹۷ در گالری گویا برپا کرد و پیش از آن نیز شاهد حضور وی در نمایشگاه‌های گروهی و انفرادی دیگری نیز بوده‌ایم. علاقه‌مندان می‌توانند برای حضور و تماشای آثار این نمایشگاه از ساعت ۱۷ تا ۲۰ به نشانی میدان آرژانتین، خیابان الوند، بن بست برمک، پلاک ۱۰، واحد ۴ مراجعه کنند.

نمایشگاهی از جنس معماری اسلامی در خانه عکاسان

مرکز معماری اسلامی حوزه هنری انقلاب اسلامی در تازه‌ترین رویدادهای خود نمایشگاه «ایوان آینه» شامل آثاری از هنرمندان باشگاه معماران جوان مرکز معماری اسلامی را برپا می‌کند. آثار این نمایشگاه زیر نظر استاد سیاوش طرزی خلق شده‌اند و شامل آثاری از هنرمندان باشگاه معماران جوان مرکز معماری اسلامی روز دوشنبه ۴بهمن‌ماه ساعت ۱۵ در گالری خانه عکاسان حوزه هنری به نشانی خیابان سمیه نرسیده به خیابان حافظ طی مراسمی افتتاح می‌شود. علاقه‌مندان برای تماشای این آثار می‌توانند از ۴ الی ۸ بهمن‌ماه هر روز ساعت ۱۰ تا ۱۹ به گالری خانه عکاسان حوزه هنری مراجعه کنند.

کد خبر: 44569

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 4 + 0 =