حضور نامناسب و غیرضروری زن در جامعه به خانواده آسیب می‌زند

رئیس کمسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر کاشان گفت: حضور نامناسب، غیرضروری و غیرمتعادل زن در فعالیت‌های اجتماعی به کانون خانواده آفت است و به این نهاد مهم آسیب می‌زند.

به گزارش آتیه‌آنلاین به نقل از خبرگزاری ایرنا، سوم بهمن ۱۴۰۰ مصادف با بیستم جمادی‌الثانی سالروز میلاد فاطمه زهرا (س) است که در تقویم ملی روز زن نام گرفته و البته سال‌هاست که هفته زن در کشورمان با عناوین و شعارهای مختلف گرامی داشته می‌شود.

به همین مناسبت، عفت پدرام‌فر تنها بانوی عضو شورای اسلامی شهر کاشان و رییس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی این شورا به بیان مطالبی درباره جایگاه زن در جامعه پرداخت و اظهار داشت: زنان جامعه به عنوان قشر تاثیرگذار در کانون خانواده باید جایگاهی مطابق با ارزش‌های خود داشته باشند.

وی افزود: اگر زن بر پایه ضرورت‌ها در کنار نقش مهم خود در حفظ حریم و تحکیم بنیان خانواده، وارد اجتماع می‌شود باید به عنوان نیرویی ارزشمند دیده شود و حضوری مفید و موثر در اجتماع داشته و نه نیرویی ابزاری و تبلیغی باشد.

عضو شورای اسلامی شهر کاشان تصریح کرد: هر مسوولیت و شغلی ارزش این را ندارد که زن از وظیفه اصلی خود که حفظ حریم خانواده و پرورش فرزند است فاصله بگیرد.

وی ادامه داد: بانوان باید با توجه به شخصیت و روحیه خود حضور اجتماعی داشته باشند وصرفاً برای رفع نیاز مادی و حضور اجتماعی کانون خانواده را رها نکنند.

پدرام‌فر گفت: مسوولان و قانونگذاران باید به گونه‌ای برنامه‌ریزی کنند که بانوان به عنوان مدیران خانه از حقوق و مزایایی بهره‌مند شوند تا نیاز مادی باعث نشود برای درآمد اندک از نقش و مسوولیت اصلی خود غافل شوند.

رییس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر کاشان تصریح کرد: صدمه‌های جبران ناپذیری از جمله طلاق و چالش‌های خانوادگی در سایه کمرنگ شدن نقش زن در خانواده رخ می‌دهد و اگر دولت‌ها درخصوص دستمزد، حقوق، مستمری و بیمه زنان خانه‌دار برنامه‌ریزی کنند به طور حتم کمک بزرگی به استحکام خانواده‌ها خواهد شد.

وی، تقارن روز زن با میلاد حضرت فاطمه زهرا (س) را نشانه اهمیت جایگاه زنان دانست و افزود: باید به الگوهایی مانند حضرت فاطمه (س) در همه ابعاد نگاه و برای آشنایی تمامی اقشار با شخصیت ایشان برنامه‌ریزی و فعالیت فرهنگی انجام شود.

پیدارم‌فر با بیان اینکه حضرت فاطمه (س) مدرسی تمام عیار برای جامعه و عبادت یک زاویه از زندگی ارزشمند ایشان بود، اظهارداشت: حضرت زهرا (س) کرسی‌های مباحثه داشتند و زندگی ایشان در ابعاد اجتماعی و سیاسی نیز باید به عنوان نقشه و الگویی موثر برای مردم به ویژه دختران و زنان جوان تبیین شود.

عضو شورای شهر کاشان با اشاره به اهمیت مسوولیت مادری و نقش حیاتی فرزندپروری گفت: دردانه حضرت رسول (ص) الگوی تربیتی تمام عیار برای همیشه تاریخ هستند، چرا که در دامان پر مهر ایشان درس حلم، صبر ایمان، حجاب و خداشناسی به فرزندان بزرگوارشان داده شد که نمونه‌های بی‌مثال تاریخ مانند حضرت زینب (س) و سیدالشهدا (ع) تربیت‌شدگان این بانوی گرامی هستند.

وی خاطر نشان کرد: با مقایسه اجمالی به حضور و نقش اجتماعی زنان پس از انقلاب شکوهمند اسلامی می توان به جایگاه و ارزشی که پس از این انقلاب شکوهمند به زنان داده شده پی برد.

پدرام‌فر افزود: حضور بانوان در اجتماع پس از انقلاب اسلامی پررنگ شد که این مهم را می‌توان از دستاوردهای ارزشمند انقلاب دانست.

وی با بیان اینکه حضور بانوان در اجتماع در زمینه‌های مختلف متفاوت و هم سو با مطالبه، خواسته و نگرش بانوان و نیازهای جامعه است، اضافه کرد: در شغل‌هایی از جمله پرستاری، پزشکی، معلمی و رشته های متناسب با روحیه بانوان و مورد نیاز جامعه، حضور بیشتر و فعال‌تر بانوان تلاشگر مشاهده می‌شود.

تنها بانوی عضو شورای اسلامی شهر کاشان اظهار امیدواری کرد که زنان با حفظ شئون اسلامی و بر اساس نیاز جامعه بتوانند در جایگاه‌های مدیریتی و تصمیم گیری‌های کلان موفق و موثرتر باشند.

شورای اسلامی شهر کاشان ۹ عضو دارد.

کاشان به عنوان نخستین تمدن یکجانشینی و شهرنشینی به قدمت محوطه باستانی سیلک با پیشینه‌ بیش از هفت هزار سال با مساحت چهار هزار و ۳۹۲ کیلومتر مترمربع و جمعیت ۳۶۴ هزار و ۴۸۲ نفر بر پایه سرشماری سال ۱۳۹۵، پرجمعیت‌ترین شهرستان اصفهان پس از مرکز این استان و بیست و هشتمین شهر پرجمعیت ایران محسوب می‌شود.

کد خبر: 44566

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 1 + 14 =