حوزه سلامت بیشترین حضور بانوان را دارد

وزیر بهداشت گفت: درخشش بانوان کادر سلامت امروزه زبانزد دنیا است چرا که آنان از شاگردان مکتب حضرت فاطمه زهرا(س) و پیروان راستین امام و یاران صدیق انقلاب هستند.

به گزارش آتیه‌آنلاین به نقل از وبدا، دکتر بهرام عین‌اللهی در آیین تجلیل از بانوان پزشک جمهوری اسلامی ایران با بیان اینکه اهمیت میلاد حضرت فاطمه زهرا (س) در این است که این میلاد در ایامی اتفاق افتاد که جاهلیت عرب هیچ گونه ارزشی برای زن قائل نمی‌شد، گفت: اما در آن جامعه بسیار تاریک و در دنیای عرب جاهلی، میلاد نوری اتفاق افتاد که تا امروز الگوی همه مسلمانان جهان است.

وی ادامه داد: مهم‌ترین شاخصه حضرت فاطمه (س) تعلیم و تربیت و هدایت بشری بود. الگوهایی که ایشان در تربیت فرزندان داشتند، ایفای نقش و مسئولیت اجتماعی، شفقت، عفاف، ایثار، مقام رضا، صبر، عبادت، تلاش و بخشش در اوج نیاز، استواری در برابر ستم و زورگویی از جمله خصوصیات حضرت فاطمه (س) بوده است؛ یکی دیگر از مشخصات ایشان که باید همواره مورد توجه ما باشد استواری از دفاع از ولایت تا پای شهادت است.

وزیر بهداشت با بیان اینکه تمام ابعاد یک انسان کامل در شخصیت حضرت فاطمه زهرا (س) متبادر بوده است، عنوان کرد: در واقع وجود ملکوتی ایشان در عالم خاکی ظاهر شده بود و به عنوان یک زن انسان‌ ساز بودند که تمام خصلت‌های انبیا در ایشان وجود داشت.

عین‌اللهی با اشاره به اینکه حضور بانوان بعد از انقلاب در تمام عرصه‌ها کاملا مشهود است و امروزه شاهد حجم بالای حضور زنان در همه جوامع  هستیم، بیان کرد: علی‌رغم تمام توطئه‌ها، شایعه‌ها و دروغ‌های دشمن، امروزه خانم‌ها کاملا در جامعه فعالیت می‌کنند و این موضوع مشهود است. در سال ۱۳۷۱ به شوروی سفر کرده بودم که آنجا خانمی از من پرسید آیا خانم‌ها در ایران درس می‌خوانند؛ گفتم نه ‌تنها خانم‌ها درس می‌خوانند بلکه در همه عرصه‌ها حضور دارند و استاد دانشگاه هستند. دشمن بی اندازه سم ‌پاشی کرده و دروغ گفته که چنین تفکری وجود دارد. متاسفانه طبق فرمایش مقام معظم رهبری هنر ما، اقدامات انجام شده را به خوبی نمایش نمی‌دهد. بارها این موضوع را مطرح و از آقای دکتر جبلی خواستیم که در این خصوص فعالیت‌هایی انجام شود؛ چراکه تنها با حرف کارها انجام نمی‌شود، این هنر است که می‌تواند این فعالیت‌ها را به نمایش بگذارد. در دفاع مقدس، زنان هم در صحنه بودند و شاهد ایثار و فداکاری آنها بودیم؛ هیچ مجروحی بر زمین نمی‌ماند و فعالیت‌های شبانه روزی انجام می‌دادند.

وی در ادامه با بیان اینکه حوزه سلامت شاید بیش از حوزه‌های دیگر مفتخر به حضور بانوان توانمند، عالم، پژوهشگر، ایثارگر و فداکار است، تصریح کرد: حدود ۶۰ درصد از پرسنل وزارت بهداشت که در کسوت‌های مختلف مشغول فعالیت هستند، خانم هستند. ما یک دوران بسیار سخت کرونا را در دو سال اخیر داشتیم که بسیاری از کشورها که خیلی ادعای پیشرفت دارند، در این دوران امتحان خوبی را پس ندادند. شاهد بودیم که در بسیاری از کشورهای پیشرفته بیماران کرونایی روی زمین ماندند در حالی که جامعه پزشکی و به خصوص بانوان در کشور ما در این ایام، امتحان بسیار خوبی را پس دادند. من رییس بیمارستان بودم و از نزدیک شاهد این فداکاری بودم. شاید در هفته یک روز هم خانه نمی‌رفتند و ایثارگری می‌کردند؛ این از نمونه‌های بارز است که می‌توانیم بگوییم بانوان فداکاری در کشور داریم. تعدادی از شهدای مدافع سلامت ما از بانوان سلامت هستند که تا پای جان ایستادند. درخشش بانوان کادر سلامت امروزه زبانزد دنیا است چرا که آنان از شاگردان مکتب حضرت فاطمه زهرا(س) و پیروان راستین امام و یاران صدیق انقلاب هستند.

دفاع از ولایت فقط با شعار نیست

وزیر بهداشت تاکید کرد: ما امروزه با پیروی از حضرت فاطمه زهرا (س) باید بدانیم که دفاع از ولایت فقط با شعار نیست و باید این موضوع را در هرجایی که هستیم انجام دهیم. بحث مهمی که در حوزه بانوان سلامت وجود دارد، درمان آلام مردم و خدمت دلسوزانه برای سلامت مردم است؛ امروزه عدالت، مهم‌ترین مساله است که باید به آن توجه کرد. شعار مصوب و برنامه ما هم در وزارت بهداشت طرح «عدالت و تعالی نظام سلامت» است که در این طرح بانوان نقش مهمی را برعهده دارند. متاسفانه امروزه مناطق محرومی در کشور داریم که بدون فعالیت یک یک ما و بدون فعالیت بانوان نمی‌توانند به منطقه برخوردار تبدیل شوند. اگر درس خواندیم و خدا توفیق داده و متخصص شدیم، تکلیف است که به مردم محروم خدمت کنیم.

وی گفت: امروزه در برف، بوران و سرما مردم مناطق محروم برای برخورداری از خدمات سلامت در مناطقی دور از محل زندگی‌شان، با مشکلات متعددی مواجه هستند. خوشبختانه بعد از انقلاب در رشته زنان و زایمان فقط خانم‌ها تخصص دارند و اگر قرار باشد این زنان فقط بخواهند در شهرهای بزرگ خدمت ارائه دهند، یک نمونه‌ای از ظلم است. افزایش جمعیت تنها مربوط به ما نیست و مربوط به جامعه است. باید کمک کنیم تا جمعیت در مناطق محروم، برخوردار و ... افزایش یابد و بتوانیم مناطق محروم را از مجموع اقدامات برخوردار کنیم که نکته مهمی است.

عین‌اللهی در پایان گفت: از همه همکاران و بانوان گرامی که در نظام سلامت فداکاری می‌کنند و ایثار خود را در ایام کرونا نشان دادند قدردانی می‌کنم. به روح بانوان شهدای سلامت نیز درود می‌فرستم و امیدوارم شاهد شکوفایی هرچه بیشتر بانوان باشیم.

کد خبر: 44507

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 1 + 11 =