ارسال موشک‌های ضدتانک و ضدهوایی به اوکراین از کشورهای حوزه دریای بالتیک

استونی، لتونی و لیتوانی در بیانیه ای مشترک اعلام کردند، آماده اند در صورت موافقت آمریکا موشک‌های ضدتانک و ضدهوایی ساخت این کشور را برای اوکراین ارسال کنند.

به گزارش آتیه آنلاین به نقل از ایرنا، در بیانیه سه کشور حوزه دریای بالتیک هدف از ارسال موشک‌های ضدتانک و ضدهوایی به اوکراین تجهیز این کشور برای دفاع از خود «در صورت تهاجم احتمالی روسیه» عنوان شده است.

سه کشور استونی، لتونی و لیتوانی همچنین عنوان کردند پس از اخذ مجوز واشنگتن، موشک های جاولین (موشک هدایت شونده ضدتانک و ضد نفربر قابل حمل و شلیک توسط نفر پیاده) و استینگر (موشک زمین‌به‌هوای آمریکایی قابل حمل توسط نفر با سیستم هدایتی گرمایاب) را ارسال خواهند کرد.

ماریا زاخارووا سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه روز پنجشنبه اعلام کرد که روسیه نگران اعمال تحریک آمیز در شرق اوکراین با حمایت کشورهای غربی است.

وی در نشست خبری هفتگی گفت: متاسفانه اخباری که اخیرا از رسانه ها و سازمان های رسمی به دست می آید، نشان می دهد که نگرانی ما در این باره درست است. چند روز است که انگلیس با هواپیماهای ترابری نظامی تسلیحات به اوکراین ارسال می کند.

وی ادامه داد: بر اساس اطلاعات موجود، قرار است جنگ افزارهای ویژه ضدتانک به اوکراین تحویل شود که در جنگ های شهری بکار گرفته می شود و مربیان نظامی غربی این گونه نبردها را به نظامیان اوکراینی در میدان نظامی یاروسلافسک در استان لووف در غرب این کشور آموزش می دهند.

زاخارووا با بیان اینکه شش فروند هواپیمای ترابری نظامی انگلیسی به اوکراین پرواز کردند، افزود: هر هواپیما می تواند تا ۷۷.۵ تن محموله حمل کند و در مجموع ممکن است تا ۴۶۰ تن تسلیحات و محموله های نظامی به این کشور حمل شده باشد.

وی خاطرنشان کرد که کانادا ۲۰۰ نیروی نظامی ویژه را به بهانه محافظت از سفارتخانه خود در کی یف به اوکراین ارسال کرده است.  

کد خبر: 44334

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 1 + 4 =