احتمال لغو شدن سفر اینفانتینو به ایران

احسان اصولی، عضو هیئت رئیسه فدراسیون فوتبال در خصوص احتمال حضور یا لغو سفر جانی اینفانتینو رئیس فیفا در ایران توضیح داد.

احسان اصولی در خصوص حضور رئیس فیفا در ایران گفت: اینفانتینو در دیداری که با رئیس فدراسیون در قطر داشت قول داده بود برای بازی ۱۲ بهمن ماه مقابل امارات حضور داشته باشد و برنامه‌ریزی‌ها هم در این مورد صورت گرفت اما حالا با توجه به محدودیت‌های کرونا زمزمه‌هایی در خصوص انجام شدن یا نشدن آن راه افتاده ولی هنوز مشخص نیست.

او در مورد اهمیت حضور اینفانتینو گفت: حضور ایشان در ایران باعث می‌شود خیلی از موارد را با او در میان بگذاریم و با دستور مستقیم آقای اینفانتینو آن‌ها را حل کنیم؛ به خصوص بحث پاداش‌هایی که در فیفا داریم ولی به دلیل تحریم‌های ظالمانه از دسترس ما خارج است. آقای اینفانتینو هم تلاش‌هایی در این زمینه داشته و حتی شنیدم که در دوره گذشته، جلسه‌ای را در ترکیه برگزار کرده و پی‌گیر این موضوع بوده و میان روسای جمهوری که آنجا بودند طرح موضوع کرده ولی جواب منفی شنیده است. این رویکرد دوگانه‌ای است که آقایان دارند و از طرفی فوتبال را غیر سیاسی می‌دانند و از طرف دیگر کاری سیاسی را با تحریم ورزش ما انجام می‌دهند. همانطور که می‌دانید منابع باشگاه‌های ما در ای‌اف‌سی بلوکه شده و همینطور منابع تیم ملی در فیفا و ای‌اف‌سی، که این‌ها اتفاق بد و ناخوشایندی است‌. 

او در خصوص حضور تماشاگران برای بازی‌های تیم ملی گفت: مهم‌ترین بحث حضور تماشاگر در استادیوم به پروتکل‌های بهداشتی و امیکرون مربوط است و تصمیمی است که ستاد کرونا باید در این خصوص بگیرد. هر نوع برنامه جمعی باید مصوبه ستاد کرونا را داشته باشد ولی در این خصوص هنوز ستاد چیزی به ما اعلام نکرده است.

کد خبر: 44329

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 3 + 14 =