پرسپولیس - فولاد؛ جدالی برای تعیین سرنوشت «یحیی»

تیم فوتبال پرسپولیس در آغاز نیم فصل دوم لیگ برتر فوتبال به مصاف تیم فولاد خوزستان می‌رود.

به گزارش آتیه آنلاین، هفته شانزدهم لیگ برتر فوتبال ایران، با برگزاری یک مسابقه حساس ادامه پیدا خواهد کرد. جایی که شاگردان یحیی باید به مصاف تیم جواد نکونام برود و به نوعی حساس‌ترین بازی این هفته را برگزار کنند. پرسپولیسی‌ها در حالی به مصاف فولاد خواهند رفت که شایعات فراوانی پیرامون سرنوشت یحیی گل‌محمدی در این تیم پس از دیدار با فولاد مطرح شده است. سرخپوشان که به شدت نسبت به پرداخت نشدن مطالبات خود گله‌مند هستند، وعده پرداخت بخشی از طلب‌شان پیش از این بازی را دریافت کرده‌اند و باید دید آیا این‌بار مدیران تازه وارد پرسپولیس به وعده خود عمل خواهند کرد، یا بازهم شاهد روزهای پُر تنش در اردوی سرخ‌ها خواهیم بود.

شاگردان یحیی گل‌محمدی که در بازی رفت با نتیجه ۳ بر یک حریف خود را شکست دادند، این‌بار دیداری متفاوت با فولادِ رده هفتمی خواهند داشت. سرخپوشان تهرانی در آخرین دیدار خود روز دوشنبه هفته گذشته با عملکردی خوب در جام حذفی، ذوب‌آهن را شکست دادند اما شاگردان نکونام با شکست مقابل مس کرمان از دور رقابت‌ها حذف شدند تا حالا برای کسب سهمیه آسیا برای فصل آینده، فقط مسابقات لیگ برتر را پیش‌رو داشته باشند.دو تیم پرسپولیس و فولاد به عنوان قهرمانان لیگ برتر و جام حذفی در فصل گذشته، روز ۱۸ بهمن‌ماه در سوپرجام نیز به مصاف یکدیگر خواهند رفت و این مسابقه به نوعی پیش درآمد آن دیدار حساس و مهم خواهد بود. سرخپوشان برای رسیدن به استقلالِ صدرنشین و فولادی‌ها برای اضافه شدن به جمع مدعیان نیاز مبرمی به امتیازات کامل این بازی دارند.

بازی‌های پرسپولیس و فولاد در فواصل اخیر که جواد نکونام روی نیمکت سرمربیگری فولاد نشسته است، همیشه حساس و تماشایی از آب در آمده است. بازی اول فصل این دو تیم نیز در شرایطی برگزار شد که پرسپولیس با شکست سنگین از ریاض برگشته بود و از لحاظ روانی شرایط خوبی نداشت اما فولاد عبدالله ویسی حتی در خانه مثل تیم‌های نکونام سخت و فشرده بازی نمی‌کرد و تیم مشکی‌پوش یحیی در نخستین بازی با وجود پنالتی اشتباهی که علیه‌اش گرفتند با درخشش امیری و ترابی در نیمه دوم و با گلزنی بازیکنان جدیدش شروع امیدوارکننده‌ای در لیگ بیست و یکم داشت.

از آن بازی سه ماه گذشته و حالا فولاد با جواد نکونام در رده هفتم جدول ایستاده است. آنها در ۵ بازی آخر لیگ برتری‌شان شرایط خوبی ندارند و قبل از اینکه پدیده ته‌جدولی را با دو گل شکست دهند به سپاهان و استقلال باخته و مقابل پیکان و صنعت نفت مساوی کرده بودند. فولاد به‌عنوان یکی از دو نماینده فوتبال ایران در آسیا با شکست مقابل مس کرمان لیگ یکی از جام حذفی هم بیرون رفته و حالا فشار روی نکونام و تیم او زیاد است.

این طرف اما فشار بالاتر هم هست چرا که پرسپولیس در هر شرایطی از جانب هوادارانش محکوم به بردن است و هرگز نباید در مسیر رقابت با استقلال از همین گام نخست نیم فصل دوم کوتاه بیاید و کم بیاورد. پرسپولیس در شرایطی پا به این مسابقه می‌گذارد که سایه مشکلات مالی و بحرانی که یحیی هفته قبل درباره‌اش هشدار داده بود طی دو هفته اخیر بالای سر تیم بوده و شرایط جالب نیست و به همین خاطر اعضای تیم تا سوت این بازی منتظر واریز پول و مطالبات‌شان بودند.

پرسپولیس نسبت به دو سه بازی اخیرش تیم کامل‌تری است هر چند بعد از اینکه آل‌کثیر را از دست داد هنوز عالیشاه و پاکدل را هم در اختیار ندارد.این بازی از یک جهت به خاطر سه امتیاز حیاتی‌اش در شروع نیم فصل دوم اهمیت دارد و دوم اینکه چون قبل از بازی دو تیم در سوپرجام برگزار می‌شود اهمیت و اعتبار دوچندانی یافته است و می‌تواند به لحاظ روانی و تاکتیکی پیش درآمد قابل توجهی برای بازی روز ۱۸ بهمن باشد که آنجا پای یک جام در میان است.این بازی از یک جهت دیگر هم ویژه است که به تقابل دوباره یحیی گل‌محمدی و جواد نکونام برمی‌گردد. نکونام تاکنون نتوانسته مقابل پرسپولیس به‌عنوان مربی برنده باشد و سه شکست و یک مساوی داشته اما مقابل یحیی دو بار باخته، یک مساوی داشته و یک بار هم پیروز شده است.

دیدار دو تیم پرسپولیس و فولاد از ساعت ۱۸ آغاز خواهد شد و در دیگر بازی این هفته لیگ برتر فوتبال ایران دو تیم مس رفسنجان و سپاهان از ساعت ۱۵ در رفسنجان به مصاف هم می‌روند. 

کد خبر: 44321

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 2 + 15 =