مسافران گرفتار در شاهرود ساماندهی شدند

 همزمان با بارش شدید برف، برودت هوا و یخ بندان و متعاقب آن مسدود شدن محورهای مواصلاتی شاهرود، تیم مدیریت بحران این شهرستان، مسافران عبوری را ساماندهی و اسکان داد.

به گزارش آتیه آنلاین به نقل از مهر، محورهای مواصلاتی شهرستان شاهرود به سمت استان گلستان در مسیر توسکستان، خوش ییلاق و اولنگ به دلیل برودت شدید هوا، لغزندگی، یخ زدگی معابر، کولاک و بارش برف شدید تا اطلاع ثانوی مسدود هستند.

مدیریت بحران شهرستان شاهرود مسافران را در سالن‌های مدیریت بحران شاهرود و بسطام، مساجد و امامزاده محمد (ع) بسطام و دیگر نقاط اسکان داده تا فردا در صورت بازگشایی مسیر بتوانند تردد کنند. گفته می‌شود ده‌ها خودروی سنگین و اتوبوس سرتاسر اتوبان شاهرود به بسطام توقف کرده‌اند تا مجال تردد بیابند.

در بسطام ۲۵۰ خانوار مسافر بین راهی تا ساعت ۲۲ جمعه اسکان یافتند.

فرماندار شاهرود در گفتگو با خبرنگار مهر، با بیان اینکه جاده شاهرود به آزادشهر در شمال شهرستان از قبل از پلیس راه به دلیل برف و بوران شدید بسته شده است، گفت: چند خودرویی نیز که در راه مانده بودند با کمک خودروهای سنگین ارتش به شاهرود منتقل شدند و پلیس مسیرهای منتهی به خوش ییلاق را از خروجی بسطام مسدود کرده است.

ابوطالب جلالی از اسکان مسافران اتوبوس‌ها در بسطام و شاهرود خبر داد و بیان کرد: مسافران سه دستگاه اتوبوس نیز در مسجد جامع روستای قلعه نو خرقان ساماندهی شدند.

وی با بیان اینکه امکان تردد در مسیرهای شمالی شهرستان شاهرود؛ امشب وجود ندارد و بعد از آن نیز باید درباره بازگشایی بر اساس شرایط آب و هوا تصمیم گیری شود، گفت: پیشنهاد ما این است که این افراد از مبدأ سفر خود را آغاز نکنند.

آموزش و پرورش شاهرود نیز اطلاعیه‌ای را بدین شرح صادر کرد: با توجه به برودت شدید هوا و وجود یخبندان، طبق هماهنگی به عمل آمده با فرماندار و اداره کل متبوع، تمامی کلاس‌های درس مدارس شهر شاهرود در تمام مقاطع تحصیلی و دو نوبت صبح و عصر، روز شنبه دوم بهمن ماه جاری به صورت مجازی و در بستر شبکه شاد برگزار خواهد شد، لذا خاطر نشان می‌شود حضور عوامل اجرایی در مدارس، الزامی است.

سرهنگ علی کریمی فرمانده انتظامی شهرستان شاهرود نیز در گفتگو با خبرنگار مهر ضمن گلایه از حجم بالای تردد درمحور شاهرود-آزادشهر و توسکستان گفت: از مردم خواهش می‌کنیم دراین محورها تردد نکنند.

گفتنی است برق در تمام شهر شاهرود وصل شده و تیرهای شکسته برق در حال تعمیر هستند.

به صورت غیررسمی همچنین اعلام شده که دو نفر در شاهرود به دلیل گاز گرفتگی جان خود را از دست داده‌اند. این اتفاق در حالی رخ داده که گاز مونواکسید کربن در خانه منتشر و سبب مرگ این دو نفر شده است.

وزش باد امکان افتادن و یا انسداد دودکش‌های بخاری را افزایش می‌دهد لذا توصیه عوامل امدادی این است که مردم حتماً دودکش‌های خود را کنترل کنند.

در آخرین تحولات اما حضور به موقع اورژانس در بخش کالپوش سبب نجات کودکی شد که دچار مشکلات تنفسی بود. به گفته دانشگاه علوم پزشکی شاهرود این کودک و خانواده اش در کولاک گرفتار منع تردد شده بودند.

کد خبر: 44311

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 3 + 8 =