کتاب نگارستان بختیاری رونمایی شد

 کتاب نگارستان بختیاری با حضور هنرمندان و فرهیختگان در اهواز رونمایی شد.

به گزارش آتیه آنلاین به نقل از مهر، کتاب نگارستان بختیاری (مجموعه عکس‌های محمدرضا حاجی‌پور) عصر جمعه با حضور هنرمندان و فرهیختگان خوزستانی در سالن اجتماعات کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خوزستان رونمایی شد.

کتاب ۱۰۷ صفحه‌ای «نگارستان بختیاری» مجموعه عکس‌های ۱۵ ساله محمدرضا حاجی‌پور از زندگی قوم بختیاری در استان‌های خوزستان، چهارمحال و بختیاری، لرستان و اصفهان با ویرایش متن ظهراب مددی با شماره کتابشناسی ملی ۷۳۲۰۵۲۹ در انتشارات کنکاش به چاپ رسیده است.

دبیر اجرایی رونمایی کتاب نگارستان بختیاری در حاشیه این مراسم در جمع خبرنگاران بیان کرد: ایران کشوری غنی از ظرفیت اقوام است که باید از این ظرفیت برای توسعه کشور بهره‌مند شد؛ در موارد زیادی با همکاری بزرگان طوایف از آن برای ایجاد صلح و سازش بهره‌مند می‌شوند.

کوثر کریمی افزود: مسئولان امنیتی و انتظامی کشور نیز بارها مردم ساکن در مرزها را مرزبانان اصلی این مرز و بوم معرفی کردند و تعابیر این چنینی ظرفیت‌های اقوام کشور را بیش از پیش پررنگ می‌کند.

دبیر اجرایی رونمایی از کتاب نگارستان بختیاری عنوان کرد: برای غنای فرهنگی در کشور نباید از ظرفیت آداب و رسوم اقوام غافل شد؛ طبیعتاً انتشار آثار مکتوب یا کتاب‌های تصویری به سبک مجموعه عکس‌های محمدرضا حاجی پور در راستای تقویت فرهنگ اقوام از ارزش بالایی برخوردار است.

کریمی ادامه داد: در دنیای امروزی که بیشتر نوجوانان و جوانان به سمت فضای مجازی گرایش پیدا کردند نباید از هیچ کوششی برای ترویج فرهنگ کتابخوانی دریغ کرد؛ البته آنطور که ذائقه آنها به سمت تماشای فیلم و عکس تغییر پیدا کرده نیز تماشای مجموعه عکس‌های نگارستان بختیاری از جذابیت بالایی برخوردار خواهد بود.

وی تصریح کرد: تبدیل تصاویر به عکس نوشته (نگارش توضیحات در کنار عکس) فرازی از زندگی، صنایع دستی، کشاورزی، آئین و سنن و همچنین تاریخ باستان قوم بختیاری را به خوانندگان کتاب نگارستان بختیاری آموزش می‌دهد.

کد خبر: 44309

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 8 + 5 =