بهره‌مندی حداکثری از توان داخلی در شرکت نفت و گاز اروندان

رئیس عملیات تولید شرکت نفت و گاز اروندان بر استفاده حداکثری از ظرفیت‌های ساخت داخل تاکید و عنوان کرد: صنعتگران نفت در سایه رویکرد حمایتی از حوزه ساخت داخل به موفقیت‌های زیادی پیرامون بومی‌سازی تجهیزات دست یافته‌اند که این موفقیت‌ها را در شرایط تحریمی باید قدر دانست.

مهران کرمی در گفت‌وگو با آتیه آنلاین با بیان اینکه پیشرفت‌های به مراتب چشمگیری در عرصه ساخت قطعات مورد نیاز تاسیسات شرکت نفت و گاز اروندان از سوی سازندگان داخلی حاصل شده است، گفت: وزارت نفت با ایجاد ساز و کاری مشخص و به صورت هدفمند، در پی تقویت سازندگان داخلی کالاها و تجهیزات نفتی و ترغیب آنها به سمت رویکرد فناورانه است تا ضمن فراهم کردن زمینه برای اتکای مطمئن صنعت نفت به تجهیزات ساخت داخل، شرایط رفتن به سمت بومی‌سازی و خودکفایی محصولات صنعت نفت و گاز را نیز امکانپذیر کند.

وی افزود: هم اکنون ۳۰۰ قلم کالا و قطعات مورد نیاز تاسیسات شرکت نفت و گاز اروندان شناسایی و دسته‌بندی شده است و ساخت آن نیز با اتکا به توانمندی سازندگان داخلی در حال اجراست.

رئیس عملیات تولید شرکت نفت و گاز اروندان با اشاره به روال قانونی معاملات و گرفتن استعلامات لازم برای ساخت قطعات مورد نیاز این شرکت اظهار کرد: همه سعی و تلاش تیم‌های کارشناسی تدوین برنامه‌های کاربردی در جهت بهره‌مندی از توان ایرانی است که با طی کردن رویه‌های مرسوم و قانونی، ساخت و بومی‌سازی قطعات و تجهیزات دنبال می‌شود.

کرمی با بیان اینکه اجرای به‌موقع طرح‌های نوسازی و تعمیرات بهینه تأسیسات و حمایت ویژه از ساخت داخل کالاها و تجهیزات و تجاری‌سازی فناوری توسط سازندگان ایرانی و شرکت‌های دانش‌بنیان از اهم فعالیت‌های شرکت نفت و گاز اروندان به شمار می‌رود، یادآور شد: تعمیرات اساسی ایمن سازی تاسیسات و زیرساخت های تولید واحدهای بهره برداری طبق برنامه سالانه با جدیت دنبال می شود که بر این اساس در سال گذشته بالغ بر ۱۵۰ هزار نفرساعت تعمیرات اساسی و اضطراری خطوط لوله جریانی و تجهیزات دارای الویت انجام شده است.

وی تصریح کرد: امسال بیش از ۸۰ مورد برنامه تعمیراتی در دستور کار شرکت نفت و گاز اروندان قرار داشته است که با وجود محدودیت‌های ناشی از شیوع بیماری کرونا اما خوشبختانه تعمیرات خطوط لوله و تجهیزات واحدهای بهره‌برداری با موفقیت به سرانجام رسیده است.

رئیس هماهنگی عملیات تولید شرکت نفت و گاز اروندان عنوان کرد: تعمیرات اساسی بخش‌های مکانیک و ابزار دقیق، به روز رسانی سیستم‌های  UPS، برق و سیستم‌های اندازه‌گیری با در نظر گرفتن همه مسائل ایمنی و محیط زیست از جمله اقداماتی است که ازسوی شرکت اروندان اجرایی شد.

کرمی با بیان اینکه بیش از ۹۵ درصد اقلام و تجهیزات مورد نیاز شرکت اروندان ازسوی سازندگان داخلی تامین می‌شود، خاطر نشان کرد: با وجود رویکرد حمایتی نفت از حوزه ساخت داخل، این بخش به موفقیت‌های زیادی پیرامون بومی‌سازی تجهیزات دست یافته‌ است که این موفقیت‌ها را در شرایط تحریمی باید قدر دانست.

کد خبر: 44153

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 2 + 12 =