انجام ممیزی زیست محیطی بیش از ۳۲ هزار واحد صنعتی در کشور

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت و مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران به مناسبت فرارسیدن روز ملی هوای پاک بیانیه‌ای صادر و اعلام کرد: ممیزی زیست محیطی بیش از ۳۲ هزار واحد صنعتی در کشور لحاظ شده است.

به گزارش آتیه آنلاین به نقل از وزارت صنعت، معدن و تجارت، علی رسولیان در بیانیه خود به مناسبت فرارسیدن روز ملی هوای پاک با اشاره به آیه ۲۱ سوره مبارکه حجر (خزائن همه چیز نزد ماست، ولی ما جز به اندازه معین آن را نازل نمی‌کنیم) اظهار داشت: پدیده آلودگی هوا در مناطق شهری، یکی از ره آوردهای انقلاب صنعتی است که از سیصد سال قبل آغاز و با توسعه صنعتی و گسترش شهرها بر میزان و شدت آن روز به روز افزوده می‌شود.

در ادامه این بیانیه آمده است: وضعیت امروز جهان و تغییرات چشمگیر اقلیمی در آن، ماحصل تکیه بر منابع انرژی فسیلی و در نهایت آزاد شدن مواد ناشی از احتراق آن‌ها بدون توجه به ظرفیت خود پالایی منبع پذیرنده و عدم کنترل و پالایش آلاینده‌های زیست محیطی است. این پدیده فرآورده‌های مضر و زیان بخشی را به دنبال دارد و حیات موجودات زنده به ویژه انسان‌ها را تهدید می‌کند.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت در بخش دیگری از این بیانیه افزود: بیست و نهم دی ـ روز ملی هوای پاک ـ به منظور افزایش توجه عمومی به این موضوع مهم و پاسداشت محیط زیست که همه انسان‌ها مستحق برخورداری از آن هستند، بنا شده است. محیط زیست نعمتی که خداوند بخشنده به‌عنوان "مایه حیات" به ابناء بشر و سایر مخلوقات هدیه داده است.

رسولیان در این بیانیه اضافه کرد: سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران و شرکت‌های استانی تابعه آن به عنوان متولی ایجاد و توسعه شهرک‌ها و نواحی صنعتی که استقرار آن‌ها بر تجمیع صنایع منبعث از ضوابط زیست محیطی و کنترل و مدیریت یکپارچه آلاینده‌های آن استوار است، با ایجاد بیش از هشت هزار و ۲۶۰ هکتار فضای سبز (علاوه بر ضرورت های قانونی واحدهای تولیدی)، غرس و نگهداری ۱۷.۵ میلیون اصله درخت و درختچه، ۴۴۵ هکتار چمن کاری و گل کاری و بوستان صنعتی، گاز رسانی به ۶۶۰ شهرک و ناحیه صنعتی در راستای استفاده از سوخت‌های پاک تر فسیلی، ممیزی زیست محیطی بیش از ۳۲ هزار واحد صنعتی و رعایت زون‌بندی‌ها و ضوابط زیست محیطی در استقرار واحدهای تولیدی در شهرک‌ها و نواحی صنعتی، عمیقاً موضوع کنترل آلاینده‌های هوا و رعایت ضوابط زیست محیطی را در فعالیت‌های خود لحاظ کرده است.

وی در پایان ضمن گرامیداشت روز ملی هوای پاک، تمامی آحاد جامعه به خصوص مدیران، کارشناسان و دست اندرکاران بنگاه های اقتصادی، شرکت‌ها و کارخانجات عضو خانواده بزرگ صنایع خرد، کوچک و متوسط را به اخلاق زیست محیطی و هم‌گرایی و استمرار فعالیت‌ها در جهت حفاظت از محیط زیست، اصلاح الگوی مصرف، کاهش و کنترل آلاینده‌ها در مبداء و استفاده از فناوری‌های سازگار و دوستدار محیط زیست دعوت کرد.

کد خبر: 44144

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 5 + 13 =