گرایش‌ها به حزب جمهوری‌خواهان در آمریکا بیشتر شده است

تازه‌ترین نظرسنجی موسسه گالوپ نشان می‌دهد گرایش حزبی افراد مستقل به دموکرات‌ها کاهش یافته و وزنه به نفع جمهوری‌خواهان در حال تغییر است.

به گزارش آتیه آنلاین به نقل از ایرنا، در نظرسنجی گالوپ آمده است که اگرچه در ماه های آغازین سال ۲۰۲۱ دمکراتها وضع بهتری داشتند و میزان افرادی که به سمت این حزب تمایل داشتند، ۹ درصد بیشتر از افرادی بود که خواستار جمهوری خواهان بودند اما این روند به مرور در ماه های بعدی سال ۲۰۲۱ دستخوش تغییر قرار گرفته و در پایان این سال، وضعیت برعکس شد و نمودار به نفع طرفداران جمهوری خواهان تغییر شکل داد.

نتیجه یک نظرسنجی: گرایش‌ها به حزب جمهوری‌خواهان در آمریکا بیشتر شده است

براساس این نظرسنجی که از ۱۲ هزار بزرگسال آمریکایی بصورت تصادفی انجام شد، در ابتدای سال ۲۰۲۱ میزان افرادی که تمایل به حزب دمکرات داشتند، ۴۹ درصد و میزان طرفداران جمهوری خواهان ۴۰ درصد بود اما در پایان همین سال، میزان طرفداران حزب جمهوری خواه به ۴۷ درصد افزایش یافته درحالی که میزان طرفداران دمکراتها از ۴۹ درسال در اغاز سال، به ۴۲ درصد در ماه های پایانی سال تنزل یافته است.

براساس گزارش ان پی آر، این نظرسنجی می تواند حاکی از آن باشد که جمهوری خواهان شانس نسبتا خوبی در انتخابات میان دوره ای سال ۲۰۲۲ آمریکا خواهند داشت.

تغییر گرایش حزبی تابعی از محبوبیت رئیس جمهوری

تغییر گرایش حزبی در سال ۲۰۲۱ احتمالاً به تغییر در محبوبیت دو مردی که در طول سال های اخیر به عنوان رئیس جمهوری بوده اند، مرتبط است.

دونالد ترامپ جمهوری خواه، تک دوره خود را در ژانویه، پس از شکست در انتخابات ۲۰۲۰، با ۳۴ درصد محبوبیت شغلی که کمترین میزان در دوره اوست، به پایان رساند. محبوبیت او نسبت به روز انتخابات ۲۰۲۰ بیش از ۱۰ امتیاز کاهش یافت زیرا موارد ابتلا و مرگ و میر ناشی از کووید-۱۹ در کشور به بالاترین حد خود رسید، او از تایید نتیجه انتخابات خودداری کرد و هوادارانش در تلاشی برای جلوگیری از شمارش آرای کالج انتخاباتی ۲۰۲۰ توسط کنگره در ۶ ژانویه ۲۰۲۱ در ساختمان کنگره ایالات متحده شورش کردند.

جو بایدن دموکرات، پس از روی کار آمدن در ۲۰ ژانویه از رتبه نسبتاً بالایی برخوردار بود و محبوبیت او تا اوایل تابستان همچنان بالا بود، زیرا پس از واکسینه شدن میلیون‌ها آمریکایی در برابر این بیماری، مبتلایان کووید-۱۹ به شدت کاهش یافت. افزایش تابستانی عفونت‌های مرتبط با نوع دلتای ویروس کرونا نشان داد که همه‌گیری در ایالات متحده تمام نشده است و محبوبیت بایدن شروع به کاهش کرد. بعدها، خروج بی نظم ایالات متحده از افغانستان باعث شد که رتبه بایدن بیشتر سقوط کند و به پایین ترین سطح برسد. رتبه‌بندی‌های او در حالی پایین مانده است که ایالات متحده با تورم فزاینده مبارزه می‌کند و موج دیگری از همه گیری کووید-۱۹مرتبط با سویه اومیکرون از راه رسیده است.

با پایین بودن میزان محبوبیت ترامپ و محبوبیت نسبی بایدن در سه ماهه اول، ۴۹ درصد از آمریکایی ها به عنوان دموکرات یا متمایل به دموکرات معرفی شدند، در حالی که ۴۰ درصد آنها جمهوری خواه یا متمایل به جمهوری خواه بودند.

در سه ماهه دوم، وابستگی دموکرات ها بالا ماند، در حالی که وابستگی جمهوری خواهان شروع به بهبود کرد و به ۴۳ درصد افزایش یافت.

در سه ماهه سوم شاهد کاهش هویت و گرایش دموکرات ها بودیم، از ۴۹ درصد به ۴۵ درصد، زیرا رتبه بایدن شروع به افت کرد، در حالی که هیچ تغییر معناداری در وابستگی به جمهوری خواهان وجود نداشت.

در سه ماهه چهارم، با رشد جمهوری خواهان از ۴۴ درصد به ۴۷ درصد، حمایت از احزاب تغییر کرد و وابستگی دموکرات ها از ۴۵ درصد به ۴۲ درصد کاهش یافت. این تغییرات سه ماهه چهارم با عملکرد قوی جمهوری خواهان در انتخابات ۲۰۲۱، از جمله پیروزی جمهوری خواهان در انتخابات فرمانداری ویرجینیا و ناراحتی تقریبی از فرماندار فعلی دموکرات در نیوجرسی، مصادف شد. بایدن در انتخابات ۲۰۲۰ هر دو ایالت را برد.

با این حال، مزیت جمهوری خواهان ممکن است در حال کاهش باشد، زیرا آخرین تخمین ماهانه گالوپ، از دسامبر، دو حزب را تقریباً هم سطح نشان داد، ۴۶ درصد جمهوری خواه/ متمایل به این حزب و ۴۴ درصد گرایش دموکرات یا متمایل به آنها.

نتیجه یک نظرسنجی: گرایش‌ها به حزب جمهوری‌خواهان در آمریکا بیشتر شده است

مستقل ها بزرگترین گروه سیاسی در آمریکا

صرف نظر از اینکه کدام حزب توانایی جذب مستقلان را دارد، در طول سه دهه گذشته، انتخابات ریاست جمهوری به طور کلی رقابتی بوده و متناسب با کنترل احزاب بر مجلس نمایندگان و سنا، تغییر کرده است. این تا حدی به این دلیل است که هیچ یک از احزاب نمی توانند سهم بسیار بالایی از حامیان اصلی را در مقایسه با آنهایی که ابتدا خود را مستقل معرفی می کنند، به دست آورند.

به طور کلی در سال ۲۰۲۱، به طور متوسط ‌۲۹ درصد از آمریکایی ها به عنوان دموکرات، ۲۷ درصد به عنوان جمهوری خواه و ۴۲ درصد به عنوان مستقل شناخته شده اند. نسبت تقریباً مساوی از مستقلان به حزب دموکرات (۱۷%) و حزب جمهوری خواه (۱۶%) متمایل شدند.

روند گسترده تر به سمت افزایش سهم مستقلان سیاسی در دهه گذشته واضح بوده است، به طوری که آمریکایی های بیشتری نسبت به اواخر دهه ۱۹۸۰ تا ۲۰۰۰ خود را مستقل می دانند. حداقل از سال ۲۰۱۱ به جز سال های انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۱۶ و ۲۰۲۰، چهار نفر از هر ۱۰ آمریکایی خود را مستقل می دانند در حالیکه پیش از سال ۲۰۱۱، شناسایی مستقلان هرگز به ۴۰ درصد نرسیده بود.

نتیجه یک نظرسنجی: گرایش‌ها به حزب جمهوری‌خواهان در آمریکا بیشتر شده است

احتمال از دست رفتن اکثریت دموکرات ها در کنگره

سال ۲۰۲۱ پس از سال ۲۰۲۰ یک سال پر حادثه سیاسی است که شاهد تغییرات عمده در گرایش های حزبی نیز بود. در اوایل سال ۲۰۲۱، قدرت دموکرات ها به سطوحی رسید که تقریباً در یک دهه گذشته مشاهده نشده بود. در سه ماهه سوم، با کاهش محبوبیت عملکردی بایدن، این دستاوردهای دموکرات ها از بین رفت.

بادهای سیاسی همچنان در سه ماهه چهارم برای جمهوری خواهان مساعدتر شد و به حزب جمهوریخواه برتری‌ای داد که در ۲۵ سال گذشته به دست نیاورده بودند.

با توجه به اهمیت کنترل مجلس نمایندگان و سنا در انتخابات میان دوره ای امسال، گرایش های حزبی، شاخصی کلیدی خواهد بود که نشان می دهد کدام حزب برای کسب اکثریت در کنگره بعدی، موقعیت بهتری خواهد داشت.

کد خبر: 44132

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 4 + 13 =