درخواست نابینایان برای رفع مشکلات تامین‌ کاغذ بریل

مدیرمسوول ماهانه «نسل مانا» گفت: از معاونت مطبوعاتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تقاضا داریم که با توجه به شرایط ویژه چاپ محصولات فرهنگی با خط بریل، «نسل مانا» را از شرط سه سال فعالیت مستمر برای دریافت یارانه کاغذ مستثنی کند تا این ماهنامه بتواند حرفه‌ای و پرقدرت به کار خود ادامه دهد.

امیر سرمدی در گفت‌وگو با آتیه‌آنلاین با ابراز خرسندی از انتشار نخستین شماره ماهنامه با خط بریل در ماه جاری بیان کرد: روز گذشته آیین رونمایی از نخستین شماره ماهنامه برگزار شد و ۸۵ نسخه از ۲۰۰ تیراژ این شماره به مراکز و سمن‌های مرتبط با حوزه نابینایی پست شد.  

وی با اشاره به چالش پیش روی ماهنامه در تامین کاغذ بریل، تاکید کرد: کاغذ بریل بالای ۱۲۰ و ۱۴۰ گرم، بسیار گران است و از آنجایی که این نوع کاغذ وارداتی است، با نوسان ارز در سال های اخیر عملا قیمت آنها ۱۰ برابر شده است. از طرف دیگر، غالبا چاپ بریل نسبت به چاپ بینایی، دو تا سه برابر صفحه کاغذ نیاز دارد. یعنی کتابی که به خط بینایی ۳۵ صفحه می‌شود همان محتوا در چاپ بریل بالغ بر ۱۰۰ صفحه می‌شود، کما این که شماره نخست ماهنامه نسل مانا ۱۰۰ صفحه شد.

مدیر مسوول ماهنامه «نسل مانا» با اشاره به اینکه این ماهنامه، به کیوسکهای مطبوعاتی سطح شهرها برای فروش عرضه نمی شود، افزود: طبیعتا شرایط ماهنامه ما بسیار متفاوت از مجله‌ای است که به فروش می‌رسد و از محل فروش آن درآمدزایی می‌شود. ما تنها نهایتا ۵۰ تا ۱۰۰ نفر از مشترکان را می‌توانیم پوشش دهیم و بنابراین اگر از امروز یارانه کاغذ به «نسل مانا» تعلق نگیرد نمی‌توانیم نشریه را در اختیار  ۴۰۰ نفر مشترک پشت‌نوبتی ماهنامه قرار دهیم.   

سرمدی تاکید کرد: چه خوب است سازمان بهزیستی نیز در راستای وظایف سازمانی خویش در حوزه تامین کاغذ و یا سایر هزینه‌هایی که تولید این نشریه می توانند به دنبال داشته باشد، از پشتیبانی و حمایت از «نسل مانا» غفلت نکند.

کد خبر: 44114

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 3 + 2 =