تمام مدارس استان سمنان حضوری می‌شود

 مدیرکل آموزش و پرورش استان سمنان، گفت: از اواخر دیماه و در آغاز نیم سال تحصیلی جدید تمام مقاطع تحصیلی مدارس حضوری خواهد بود و پروتکل‌ها در تمام مدارس رعایت می‌شود.

به گزارش آتیه آنلاین به نقل از مهر، محمد دستورانی با بیان اینکه کلاس‌های حضوری از ابتدای آبان ماه در تمام مدارس به صورت نوبت بندی با رعایت پروتکل‌های بهداشتی آغاز شده است، بیان کرد: امتحانات در تمام دوره‌های تحصیلی در سراسر استان به صورت حضوری برگزار شده است.

وی افزود: در حال تحلیل نتایج امتحانات هستیم تا ضعف و عقب ماندگی تحصیلی دانش آموزان در موضوعاتی که اهمیت دارد، را بررسی کرده و در ادامه آموزش، که بازهم حضوری خواهد بود، این کمبودها نیز برطرف شود.

رعایت حال دانش آموزان

مدیرکل آموزش و پرورش استان سمنان با بیان اینکه از اواخر دیماه و در آغاز نیم سال تحصیلی جدید تمام مقاطع تحصیلی مدارس حضوری خواهند بود، گفت: نوبت بندی، رعایت فاصله اجتماعی و پروتکل‌ها البته هنوز در تمام مدارس اجرا می‌شود و مدارس لازم است تا تهویه درستی هم در کلاس‌ها قرار دهند زیرا سلامت دانش آموزان رکن اصلی تعلیم و تربیت در شرایط کنونی، مهم محسوب می‌شود.

دستورانی با بیان اینکه در ستاد ملی و استانی کرونا، تاکید مؤکد بر سلامت دانش آموزان است اما آرام آرام باید شعاع آموزش حضوری و ساعات حضور دانش آموزان در مدارس را بیشتر کنیم، گفت: طی بخشنامه‌ای این موضوع به ما ابلاغ شده است البته شرایط هم قدری مساعد شده و والدین، دانش آموزان و معلمان واکسینه شده‌اند و تعدادی که باقی مانده‌اند نیز واکسن خود را تزریق کنند تا در فضای سالم تعلیم و تربیت خوبی داشته باشیم.

وی افزود: در امتحانات نهایی هم در سال گذشته و هم امسال سطح دشواری سوالات را قدری کاهش خواهیم داد که رعایت حال دانش آموزان باشد اما امسال با توجه به اینکه هر دانش آموزان دو الی سه روز در کلاس‌ها حضور داشته، مشکلات به شکل سابق نخواهد بود اما سطح سوالات، توجه به کیفیت مطالب هم در امتحانات و هم در کنکور لحاظ می‌شود.

به گزارش مهر، به جز شهرستان‌های گرمسار و سمنان دیگر شهرستان‌های استان سمنان در وضعیت آبی کرونایی به سر می‌برند.

کد خبر: 44112

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 4 + 12 =