پاسخ رسانه ملی به حاشیه سازی یک خبر!

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت قم گفت: روند کاهشی قیمت گوشت مرغ گرم و منجمد در قم آغاز شده است. این محصول با زیر قمیت مصوب ستاد تنظیم بازار در حال عرضه به مردم و فراوانی مرغ و تخم‌مرغ در بازار کاملا رضایت بخش است.

به گزارش آتیه‌آنلاین به نقل از خبرگزاری ایرنا، محمود سیجانی روز سه شنبه در حاشیه سیزدهمین جلسه کارگروه ستاد تنظیم بازار در گفت و گو با خبرنگاران، با اشاره به وضعیت ذخیره کالاهای اساسی،بیان کرد: در بخش روغن، شکر و برنج موجودی به اندازه کافی وجود دارد و هیچ گونه کمبودی در انبارهای دولتی و خصوصی تا سه ماه آینده نیست.

سیجانی بااشاره به وضعیت سامانه جامع تجارت در قم، اضافه کرد: در این طرح وضعیت کالا از مبدا(تولید بومی یا واردات) تا رسیدن به دست مصرف کننده مورد رصد و پایش قرار می گیرد تا موجودی کالا در هر مرحله بصورت هوشمند مشخص و هدایت شود.

وی اظهار داشت: در اساس سامانه جامع تجارت، حلقه ها و عوامل موثر از تولید تا رسیدن محصول به دست مشتری و مصرف کننده باید اطلاعات دقیق میزان خرید اولیه، موجودی انبار و فروش محصول را در سامانه ثبت کنند.

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت ادامه داد: فروشندگانی که اطلاعات لازم را در سامانه جامع تجارت وارد نکنند برابر قانون با آنها برخورد خواهد شد و به زودی کشتارگاه های صنعتی استان هم باید اطلاعات دقیق تولید، فروش و موجودی انبار روزانه خود را در این سامانه ثبت کنند.

وی یادآور شد: با طرح جدیدی که در کشور آغاز شده به جای درج مصرف کننده، درج قیمت تولیدکننده با احتساب هزینه های تمام شده، درج می شود که سبب شفافیت قیمت می شود و کالا با قیمت مناسب تر به دست مصرف کننده می رسد.

سیجانی ادامه داد: هم اکنون در ۲۴ قلم کالای مصرفی مانند مواد شوینده، آب معدنی، آب میوه، لوازم خانگی، محصولات سلولزی، ماءالشعیر،‌ نوشابه گازدار، غذاساز،‌ نوشیدنی‌ساز،‌ چرخ گوشت و مایکروفر، پوشاک بچه با درج قیمت تمام شده تولیدکننده در حال روانه شدن به بازار است و تمام تولیدکنندگان باید خود را با این سیاست کلان دولت همراه کنند.

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت گفت: هدف از اجرای این طرح آگاهی مصرف کننده از سهم سود هر کدام از حلقه های تولید تا توزیع برای ایجاد شفافیت است؛ در این طرح کالاهایی که هیچ تاثیری از نوسانات ارز ندارند اجازه افزایش قیمت را نخواهند داشت.

وی خاطرنشان کرد: با اجرای این طرح مهم در کشور بسیاری از کالاهای مصرفی دچار کاهش قیمت خواهند شد و قیمت گذاری کاذب حذف می شود./

کد خبر: 44062

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 7 + 11 =