انقلاب اسلامی به قدرت بازدارندگی بالایی رسیده است

جانشین فرماندهی کل سپاه پاسداران گفت: انقلاب اسلامی اکنون به قدرت بازدارندگی بالایی رسیده و دشمنان می‌دانند مقابل این قدرت دفاعی و بازدارندگی باید مراقب حرکات خود باشند.

به گزارش آتیه‌آنلاین به نقل از خبرگزاری ایرنا، سرتیپ پاسدار علی فدوی عصر سه‌شنبه در آیین گرامیداشت یاد و خاطره سرلشکر شهید اسماعیل دقایقی در مجتمع فجر سپاه اهواز بیان کرد: دی‌ماه یادآور روزهای خاصی در دوران دفاع مقدس بود؛ عملیات‌های کربلای چهار و پنج در این ماه، یادآور رشادت های بزرگ‌مردانی نظیر سردار شهید دقایقی است که بیشترین تاثیرگذاری را در آن دوران داشتند.

وی افزود: در دوران دفاع مقدس مردان بزرگ انقلابی، برای دفاع از مرزهای این کشور اسلامی سینه سپر کردند که یکی از افتخارات ما سردار شهید دقایقی بود.

وی ادامه داد: امروز دشمن قدرت بازدارندگی ایران را به خوبی می داند و آگاهی دارند که هرگونه تعرض با ضررهای فراوانی همراه است.

سرتیپ پاسدار فدوی با بیان اینکه دشمنان ما به ویژه آمریکا از تکنولوژی و ابزارهای قوی رسانه‌ای برخوردارند و از نظر تجهیزات نظامی نمی توانیم خود را با آن ها مقایسه کنیم  گفت: بودجه‌ نظامی یک سال آمریکا  حدود ۸۰۰ میلیارد دلار است که معادل ۲۰۰ سال بودجه نیروهای مسلح ایران است اما چرا نتایج نبرد ما با دشمنان برعکس شده و همواره دشمن در میدان های مختلف شکست می خورد؟

جانشین فرماندهی کل سپاه پاسداران بیان کرد: اتحاد و همدلی در ایران اسلامی رمز موفقیت ما در دوران‌های مختلف بوده و همواره یکی از مولفه های اصلی قدرت در نیروهای مسلح است.

وی گفت: دشمنان سال‌ها است که با توطئه‌های متعدد به دنبال ضربه زدن به این نظام اسلامی هستند اما نه تنها از قدرت انقلاب کم نشده بلکه روز به روز ایران اسلامی قدرتمندتر و عزتش در منطقه و جهان بیشتر شده است.

سرتیپ پاسدار فدوی ادامه داد: اکنون در هر نقطه‌ای از جهان که نفس انقلاب اسلامی به آنجا رسیده روحیه استکبارستیزی و مجاهدت تثبیت شده و همین امر به بلای جان دشمنان تبدیل شده است.

فرمانده سپاه ولیعصر(عج) خوزستان نیز در این آیین گفت: غیرت دینی ما تنها با فرهنگ شهدا ادامه تقویت شده و تداوم می یابد، به همین جهت گرامیداشت یاد و خاطره شهدا از ضرورت ها است.

سرتیپ پاسدار حسن شاهوارپور افزود: در دوران دفاع مقدس دشمنان در تلاش بودند تا بین نیروهای ما شکاف ایجاد کنند اما سردار شهید دقایقی با سازماندهی نیروها، نخستین گام‌های تشکیل جبهه مقاومت را پایه ریزی کرد.

وی بیان کرد: شهید ابومهدی المهندس در جبهه مقاومت راه سردار شهید دقایقی را ادامه داد و این نشان از پیوند عمیق ۲ کشور در مبارزه با دشمن بود. نباید بگذاریم این تاریخ زیبا و پیوندی که بین ایران و عراق وجود دارد، خدشه دار شود.

سرلشکر شهید دقایقی بنیانگذار سپاه بدر (متشکل از مبارزان عراقی) بود و در دوران دفاع مقدس در عملیات‌های بیت‌المقدس، فتح‌المبین، خیبر، بدر، عاشورا، قدس ۴، کربلای ۲ و کربلای ۴ حماسه آفرین بود.

این شهید والامقام در دوران مبارزات علیه رژیم ستمشاهی نیز نقش فعالی داشت و به همراه سرلشکر محسن رضایی و جمعی از یاران خود گروه منصورون را تشکیل داد.

سرلشکر شهید دقایقی در عملیات کربلایی پنج به درجه شهادت نایل آمد.

کد خبر: 44058

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 2 + 5 =