افزایش موارد مثبت کرونا در خراسان رضوی

 مدیر توسعه شبکه و ارتقا سلامت دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: میزان موارد مثبت تست PCR در خراسان رضوی افزایش یافته است.

به گزارش آتیه آنلاین به نقل از مهر، محمدحسن درخشان اظهار کرد: میزان مراجعات روزانه به مراکز منتخب کرونا افزایش نداشته اما میزان تست PCR مثبت از ۴ به ۶ درصد و میزان تست رپید مثبت از ۲.۵ به ۳.۵ درصد افزایش داشته است.

وی ادامه داد: روند مراجعات روزانه به مراکز منتخب کرونا همان ۶ هزار نفر در هر هفته بوده و افزایش نداشته است.

مدیر توسعه شبکه و ارتقا سلامت دانشگاه علوم پزشکی مشهد اضافه کرد: عمده موارد مثبت، واکسن نزده‌ها و افرادی بودند که دُزهای دوم و سوم را به تأخیر انداخته‌اند و عمده افراد مبتلا، بستری و بدحال در بیمارستان‌ها نیز واکسینه نشده‌ها و موارد به تأخیر افتاده هستند.

وی با بیان این‌که مردم هشدارها و آسیب‌های موج ششم بحران کرونا و ویروس امیکرون را جدی بگیرند، خاطرنشان کرد: کوچک‌ترین علائم سرماخوردگی و آنفلوآنزا را باید جدی گرفت و بلافاصله به پزشک مراجعه شود تا با تشخیص درست، درمان به‌موقع آغاز شده و از تکثیر و انتقال آن به دیگران جلوگیری شود.

درخشان تصریح کرد: اعیاد مبارک ولادت حضرت زهرا (س) و همچنین ولادت‌های فرخنده ماه رجب را در پیش داریم و همه ساله در این مناسبت‌ها محافل جشن و شادی و مجالس عروسی زیادی برپا می‌شود، خواسته ما از مردم این است که امسال و در شرایط کنونی از برگزاری اینگونه محافل و مجالس خودداری کنند تا خدای نکرده به‌واسطه حضور نابه‌جا و بی‌موقع، شادی‌ها به غم‌ها تبدیل نشود.

وی افزود: بابت تجمع بی‌مورد در بازارها و پاساژها و شلوغی‌های کاذب ایجاد شده در مکان‌های مختلف نیز به‌شدت نگران هستیم، ضمن اینکه باید با توجه به بازگشایی و فعالیت حضوری مدارس و دانشگاه‌ها، نکات بهداشتی در مکان‌های آموزشی بیش از پیش رعایت شود.

کد خبر: 43980

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 9 + 3 =