قطعی آب ۷۰ روستا در شرق هرمزگان

مدیرکل مدیریت بحران استانداری هرمزگان گفت: تداوم‌ بارش‌ها در هرمزگان موجب شده است آب‌شرب ۷۰ روستا قطع شود و ۱۰۰ روستا نیز مسیر ترددشان مسدود است.

به گزارش آتیه آنلاین به نقل از مهر، مهرداد حسن‌زاده صبح سه شنبه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: بر اثر فعالیت سامانه بارشی در استان هرمزگان در حال حاضر بر ار آخرین ارزیابی انجام شده و گزارشات فرمانداران آب‌گرفتگی معابر عمومی و منازل در شهر بندرعباس، جزیره هرمز، میناب و رودان داشتیم.

وی افزود: طبق آخرین آمار تمام محورهای مواصلاتی اصلی استان هرمزگان باز است و در این حوزه مشکل خاصی نداریم و قطعی برق در روستاها نیز با اعزام تیم‌های اتفاقات برطرف شده است و در حال حاضر فقط در ۳ روستا قطعی برق داریم.

حسن‌زاده تاکید کرد: بالغ بر ۷۰ روستا قطعی آب داریم که عمدتاً به دلیل طغیان رودخانه‌ها و آب‌بردگی خطوط انتقال آب است که به‌زودی برطرف خواهد شد.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری هرمزگان تصریح‌کرد: تعداد زیادی از روستاها که حدود ۱۰۰ روستا هستند در آن‌ها انسداد موقتی مسیر داریم که به دلیل طغیان رودخانه‌ها و آب‌نماها است که به‌زودی این مسیرها هم بازگشایی خواهد شد.

وی عنوان‌کرد: در شهرستان میناب به دلیل اینکه بحث کنترل سیلاب را دنبال می‌کردیم رهاسازی آب از سد استقلال میناب را داشتیم که ۳ تا از روستاهای شهرستان میناب تخلیه اضطراری شده و به نقاط امن انتقال داده شدند.

حسن‌زاده تاکیدکرد: در شهر رودان نیز تعدادی از خانوارها به دلیل آبگرفتگی منازل به نقاط امن انتقال داده شدند و گروه‌های جهادی نیز در شهر رودان بحث توزیع غذای گرم را انجام می‌دهند.

وی خاطرنشان کرد: به لطف خداوند متعال تا این لحظه هیچ‌گونه خسارت جانی هم نداشتیم اما با توجه به اینکه سامانه بارشی از شامگاه دوشنبه تقویت می‌شود و تا بامداد چهارشنبه نیز ادامه خواهد داشت مردم باید توصیه‌ها را بیشتر رعایت کنند.

کد خبر: 43979

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 5 + 10 =