نقش موثر اطلاع رسانی نوین برای ایام نوروز در کیش

رئیس کمیته تبلیغات و اطلاع رسانی ستاد تسهیلات نوروزی کیش بر نقش موثر اطلاع رسانی نوین در ارائه اطلاعات منسجم برای ایام نوروزدر کیش تاکید کرد.

به گزارش آتیه آنلاین به نقل از مهر، نخستین جلسه کمیته تبلیغات و اطلاع رسانی با حضور نمایندگان رؤسای سیزده گانه ستاد تسهیلات نوروزی کیش با محوریت فرهنگ سازی، آموزش، مشارکت حداکثری مردم در جذب گردشگر، استفاده از روش‌های نوین اطلاع رسانی، پیش بینی بحران و ارائه اطلاعات منسجم و هدفمند در ایام نوروز، دوشنبه ۲۷ دی در سالن اجتماعات سازمان منطقه آزاد کیش برگزار شد.

رئیس کمیته تبلیغات و اطلاع رسانی ستاد تسهیلات نوروزی کیش، افزود: رسانه ملی و همچنین رسانه‌های دلسوز محلی که در امر اطلاع رسانی جزیره کیش در حوزه تولید محتوای گردشگری عمل کرده اند سرمایه عظیمی هستند که انشاالله سعی داریم بهتر از گذشته از این ظرفیت استفاده کنیم.

وی در ادامه تصریح کرد: با بهره برداری از روش‌های نوین اطلاع رسانی سعی داریم نوروز امسال اطلاعات کاملی در حوزه‌های مختلف مورد نیاز گردشگران و ساکنان کیش را ارائه کنیم.

محمد نیکجو، استفاده بهینه از ظرفیت‌های رسانه‌های محلی و روش‌های نوین اطلاع رسانی، اپلیکشین آی کیش و کیوآرکد، تاکید کرد.

نیکجو اطلاع رسانی مؤثر در حوزه اقتصاد گردشگری را یکی از مؤلفه‌های اصلی ارائه خدمات شایسته به گردشگران نوروزی عنوان کرد و گفت: تمام دستگاه‌های مستقر در جزیره کیش به ویژه رسانه‌های محلی و ملی نقش مهم و ارزشمندی در جذب گردشگران به این منطقه ایفا می‌کنند.

وی، با بیان اینکه شمار زیادی از مسافران نوروز ۱۴۰۱ مقصد گردشگری خود را جزیره کیش انتخاب می‌کنند، اظهار داشت: امسال با توجه به این که پیش بینی می‌کنیم نوروز پر شوری داشته باشیم لذا باید از سال‌های گذشته بهتر و متنوع‌تر در حوزه اطلاع رسانی عمل کنیم و اطلاع رسانی باید با سرعت و دقت لازم و همه جانبه باشد و جامعه هدف ما گردشگران و کیشوندان هستند و از تمام ظرفیت‌های رسانه‌ای استفاده خواهیم کرد.

رئیس کمیته تبلیغات و اطلاع رسانی ستاد تسهیلات نوروزی کیش، بر ضرورت رصد اخبار و نیازهای گردشگران و مسافران در شبکه‌های اجتماعی، عنوان کرد: مردم به دنبال سهولت در دریافت اطلاعات هستند و از کارهای پیچیده اجتناب می‌کنند از این رو برنامه‌های مدونی برای ارائه خدمات رضایتخش به گردشگران در دستور کار قرار گرفته است.
محمد نیکجو در رابطه با تولید محتوای گردشگری، قوانین راهنمایی و رانندگی، مراکز اقامتی، تفریحی و همچنین رصد و پالایش اخبار، گفت: با توجه به تولید محتوا در سنوات گذشته ضمن استفاده از تجارب همکاران از اقلام تبلیغات موجود نیز استفاده خواهیم کرد.

وی بر لزوم اهمیت آموزش برای فرهنگ سازی در اطلاع رسانی مؤثر در سطح جزیره کیش به میهمانان نوروزی، افزود: مسافران در بدو ورود به جزیره از اطلاعات مورد نیاز خود در حوزه‌های گردشگری و اقامتی بهره مند خواهند شد.

نیکجو ارائه اطلاعات واحد و منسجم را از وظایف مهم این کمیته برشمرد و تاکید کرد: کمیته تبلیغات و اطلاع رسانی با تدوین برنامه‌های رسانه‌ای؛ اطلاعات واحد از رویدادهای نوروز پیش رو و انجام نظر سنجی از سطح ارائه خدمات به گردشگران و انتقال آن به مسؤولان جهت رسیدگی در دستور کار قرار گرفته است.

محمد نیکجو در خصوص ارائه بسته‌های اطلاع رسانی در مبادی ورودی بندرگاه و تبلیغات در فرودگاه‌های مبدا به مقصد کیش از شهرهای پر تردد، اظهار داشت: اطلاع رسانی در حوزه‌های راهنمایی و رانندگی، مراکز اقامتی و تفریحی از طریق این کمیته به نحو مطلوب ارائه می‌شود.

نیکجو در ادامه سخنان خود، تصریح کرد: به منظور جلوگیری از تعدد اخبار و اطلاعات و سر در گمی گردشگران و کیشوندان استراتژی واحد خبری دنبال می‌شود.

وی افزود: باید در مواجهه با بحران‌های احتمالی از قبیل وضعیت جوی، حوادث غیر مترقبه و … از آمادگی لازم برخوردار باشیم.

وی خاطر نشان کرد: ادبیات و روش‌های اطلاع رسانی از تصمیمات ستاد تسهیلات نوروزی بر عهده کمیته تبلیغات و اطلاع رسانی است.

نیکجو افزود: همکاران ما در ستاد نوروز ۱۴۰۱ تمام تلاش خود را خواهند کرد که گردشگران و کیشوندان کمترین مشکلی در حوزه اطلاع رسانی نداشته باشند.

نیروهای راهنمای گردشگران (از من بپرس)، رابط خبری کمیته اطلاع رسانی، تلفن ۱۲۴ پاسخگویی به شکایات، استفاده از کیوآرکد، معرفی ظرفیت‌های جزیره هندورابی، تأمین سوخت و افزایش ظرفیت حمل و نقل عمومی، راه اندازی ایستگاه‌های پلیس، ایجاد گروه اختصاصی مجازی، تولید محتواهای دیجیتال، ارسال پیامک‌های اطلاع رسانی، به روز رسانی آی کیش، پیامک‌های هدفمند برای اطلاع رسانی از رویدادها و وضعیت جوی هوا، نظرسنجی از گردشگران و اجرای برنامه‌های متنوع فرهنگی و هنری با هدف ایجاد انگیزه و معرفی جاذبه‌های گردشگری از مباحث مطرح شده از سوی نمایندگان رؤسای سیزده گانه ستاد تسهیلات نوروزی ۱۴۰۱ بود.

کد خبر: 43967

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 3 + 14 =