مازندران جزو استان های آلوده آب و هوایی است

 مدیرکل هواشناسی مازندران گفت: این استان جزو استان های آلوده از نظر آب و هوا به شمار می رود و از داشتن دستگاه های آلاینده سنج محروم است.

به گزارش آتیه آنلاین به نقل از مهر، محمدرضا رضوی صبح سه شنبه در جلسه بررسی موضوع مدیریت حمل ونقل وترافیک محورهای مواصلاتی تهران، البرز و مازندران با اشاره به محدودیت اقلیمی استان مازندران اظهار داشت: این که همه راه‌ها را برای ورود به مازندران باز کنیم، چندان مناسب نیست.

وی با بیان اینکه مازندران چهارمین یا پنجمین استان آلوده کشور از نظر آب و هوایی است، گفت: متأسفانه از داشتن دستگاه‌های آلاینده نیز محروم هستیم.

وی افزود: در نوروز به دلیل شدیدبودن تغییرات آب و هوایی لازم است برنامه ریزی مناسبی در این زمینه صورت گیرد.

رضوی یادآور شد: پنجشنبه و جمعه شاهد بارش برف خواهیم بود و احتمال بسته شدن ارتفاعات شرقی نظیر نکا وکیاسر وجود دارد و میزان بارش برف به یک متر نیز خواهد رسید.

محمد علیخانی معاون امور عمرانی استانداری مازندران با اشاره به مشکل ترافیک در محورهای مواصلاتی منتهی به تهران و البرز را مهم و بااهمیت دانست و گفت: این مشکل باید به صورت اساسی و کارشناسی حل شود زیرا در آینده به بحران‌های حساس مبدل می‌شود.

وی گفت: تقویت زیرساخت‌های جاده‌ای و مدیریت ترافیک و حمل ونقل و سفر را برای حل مشکلات ترافیک لازم است و در سال‌های گذشته به دلیل عدم هماهنگی و برنامه ریزی یکپارچه، سبب بروز مشکلاتی در سفر مسافران ایجاد شده است.

کد خبر: 43965

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 7 + 4 =