کشف ۷۱۳ دستگاه ماینر در گلستان 

رییس پلیس امنیت اقتصادی گلستان از افزایش ۶۲ درصدی زمین خواری در استان خبرداد و گفت: در ۹ ماهه نخست امسال در گلستان ۷۱۳ دستگاه ماینر توقیف شده است.

به گزارش آتیه آنلاین به نقل از مهر، سرهنگ عباسعلی پهلوانی نسب شامگاه دوشنبه در گفتگو با خبرنگاران اظهار کرد: در ۹ ماهه نخست سال جاری در مجموع جرائم اقتصادی در گلستان ۲۰ درصد در تعداد تشکیل پرونده ها و ۳۳ درصد در تعداد دستگیری متهمان نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزایش داشته ایم.

رییس پلیس امنیت اقتصادی گلستان با بیان این که بیشترین جرائم زمین خواری را در شهرستان های علی آبادکتول، مراوه تپه و کلاله داشتیم، گفت: تعداد پرونده های زمین خواری نسبت به مدت مشابه در سال گذشته رشد ۶۲ درصدی داشته است.

پهلوانی نسب اضافه کرد: تعداد متهمان دستگیر شده در حوزه زمین خواری هم نسبت به سال گذشته ۶۲ درصدی افزایش داشته است و مجموع مساحت اراضی ملی اعم از کشاورزی و مرتعی ۵۳۶ هزار متر مربع بوده که نسبت به مدت زمان مشابه سال قبل ۸۳ درصد شاهد افزایش کشفیات هستیم.

وی تصریح کرد: با توجه به اهمیت پرونده های زمین خواری و گلایه های شهروندان، تعداد پنج طرح مبارزه با زمین خواری را در استان اجرا کردیم و طی این طرح ها که هر کدام تقریباً سه روز به طول انجامید ۴۱۵ هزار مترمربع از اراضی خلع ید شد که ارزش ریالی آن ۳۰۶ میلیارد ریال بوده است.

پهلوانی نسب اضافه کرد: در حوزه احتکار هم با توجه به ضرورت جامعه پنج طرح مبارزه با احتکار از ابتدای سال تا کنون شناسایی کردیم که ارزش ریالی آن بالغ بر ۱۳۵ میلیارد ریال بوده و طی سه روز اجرا شده است.

رییس پلیس امنیت اقتصادی گلستان افزود: عمده کالاهای احتکار شده گندم، آرد و نهاده های دامی یارانه ای بود که تعداد ۲۷ نفر متهم دستگیر و تحویل مراجع قضایی شدند.

وی ادامه داد: عمده کشفیات در حوزه قاچاق کالا و ارز، کشف ۳۱ هزار لیتر نفت سفید به ارزش بالغ بر پنج میلیارد ریال در شهرستان کردکوی، کشف ۳۵ هزار کیلوگرم آرد به ارزش بالغ بر سه میلیارد ریال در شهرستان گنبدکاووس و کشف ۲۵ هزار کیلوگرم گندم به ارزش بالغ بر ۲۵ میلیارد ریال در شهرستان گنبدکاووس و کشف ۴۱۵ هزار لیتر نفت سفید به ارزش ۷ میلیارد ریال در شهرستان کردکوی بوده است.

رییس پلیس امنیت اقتصادی گلستان اضافه کرد: در حوزه دستگاه های رمز ارز و ماینر در ۹ ماه سال جاری تعداد ۹۰ پرونده تشکیل شد که طی آن ۷۱۳ دستگاه توقیف و ۸۴ متهم شناسایی، دستگیر و تحویل مراجع مربوطه شدند و ارزش ریالی دستگاه های ماینر در مجموع بالغ بر ۱۲۸ میلیارد ریال بوده است.

کد خبر: 43960

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 3 + 1 =