هشتمین روز بدون فوتی کرونا در کهگیلویه و بویراحمد

رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج از هشتمین روز بدون فوتی کرونا در این استان خبر داد.

به گزارش  آتیه آنلاین به نقل از مهر، دکتر پرویز یزدان پناه افزود: خوشبختانه در ۸ روز گذشته فوتی ناشی از کرونا در استان گزارش نشد و شمار قربانیان این بیماری در کهگیلویه و بویراحمد همچنان هزار و ۴۵ نفر است.

وی بیان کرد: هم اکنون ۷۴ نفر مبتلای مشکوک به کرونا در استان شناسایی شده که از این تعداد ۱۱ نفر مبتلای قطعی و ۴ نفر هم در بخش مراقبت‌های ویژه تحت درمان است.

یزدان پناه اضافه کرد: از مجموع مبتلایان به کووید ۱۹ در کهگیلویه و بویراحمد ۸۶ هزار و ۳۸۵ نفر (بیش از ٩٧درصد) بهبود یافته گزارش شده است.

وی ادامه داد: از ۲۲۵ نمونه دریافت شده از آزمایشگاه‌های سلولی و مولکولی یاسوج و دهدشت که شامل تست‌های PCR و رپید تست ۱۱ درصد موارد مثبت بودند که بیشترین موارد مثبت در شهرستان بویراحمد ثبت شد.

یزدان پناه افزود: خوشبختانه با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی و واکسیناسیون عمومی در کشور و استان شاهد کاهش تعداد بیماران مثبت، بستری و بستری در بخش‌های ویژه هستیم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج به موضوع شیوع ویروس سویه جدید امیکرون در کهگیلویه و بویراحمد اشاره کرد و گفت: با توجه به اینکه تاکنون یک نفر در استان به این ویروس مبتلا شده در سایه عادی انگاری مردم و بی توجهی آنان به دستور العمل‌های بهداشتی شیوع گسترده این ویروس و افزایش تعداد مبتلایان به آن دور از انتظار نیست.

یزدان پناه مهمترین راهکار برای مقابله با سویه جدید ویروس کرونا را تکمیل واکسیناسیون و تزریق دُز سوم دانست و افزود: مردم استان با پرهیز عادی انگاری کرونا را جدی بگیرند و هچنان دستورالعمل‌های بهداشتی را رعایت کنند و افرادی که واکسن زده‌اند حتماً واکسیناسیون خود را تکمیل کنند و کسانی که تاکنون واکسن نزده‌اند نیز باید در این طرح واکسیناسیون شرکت کرده و خود را در برابر ویروس کشنده امیکرون ایمن کنند.

کد خبر: 43959

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 5 + 3 =