۳۲۵ روستا در محاصره برف

معاون امور عمرانی استاندار اردبیل گفت: همچنان ۳۲۵ روستا در محاصره برف قرار گرفته و مشکل بازگشایی این محورهای ارتباطی را داریم.

به گزارش آتیه آنلاین به نقل از مهر، کمال‌الدین میرجعفریان عصر دوشنبه در جریان بازدید از روند امدادرسانی و فعالیت‌های راهداری در منطقه نیر اظهار کرد: در ۴ روز اخیر و به دنبال بارش شدید برف در مناطق مرکزی و جنوبی استان مشکلاتی را در تردد محورهای مواصلاتی و جاده‌های استان شاهد هستیم که با تلاش راهداران هم اکنون در کلیه محورهای اصلی و فرعی تردد جریان دارد.

وی تصریح کرد: تا ظهر امروز ۲۲۰ راه روستایی بازگشایی شده و همچنان راه ۳۲۵ روستا مسدود باقی مانده که نیاز به پاکسازی و بازگشایی دارد.

معاون امور عمرانی استاندار اردبیل گفت: همکاران ما در اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای با ۱۳۰ دستگاه و ۲۰۰ نفر از پرسنل شبانه‌روز مشغول بازگشایی این محورهای روستایی هستند اما به دلیل کولاک شدید در محورهای مختلف به ویژه گردنه‌های صائین، خلخال و اسالم بازگشایی به سختی انجام می‌شود.

میرجعفریان افزود: با فروکش کردن بارش، از فردا سرعت عمل راهداران در بازگشایی مسیرهای روستایی افزایش می‌یابد و ما از روستاییان به خاطر صبر و سعه‌صدر قدردانی می‌کنیم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطر نشان کرد: همچنان سفرهای غیرضرور برای همشهریان توصیه نمی‌شود و در کنار آن هموطنان باید از سفرهای شبانه نیز پرهیز کنند چرا که یخبندان شدید با دمای زیر ۲۰ درجه در اردبیل و سایر شهرهای سردسیر و کوهستانی استان در روزهای آینده رخ خواهد داد.

میرجعفریان اضافه کرد: پلیس راه در همه محورهای کوهستانی جلوی تردد خودروهای فاقد تجهیزات زمستانی به ویژه زنجیر چرخ را می‌گیرد و در محور خلخال – اسالم به هیچ وجه تردد خودروهای فاقد تجهیزات زمستانی امکان‌پذیر نیست و باید از عبور و مرور در این محور جدا خودداری شود.

وی بیان کرد: تلاش جدی بر این است تا در کنار بازگشایی مسیرهای روستایی، همچنان راه‌های اصلی و فرعی به رغم کولاکی بودن هوا باز نگه داشته شود تا در تردد هموطنان مشکل خاصی به وجود نیاید.

میرجعفریان در مورد معابر، خیابان‌های شهر اردبیل و پاکسازی کوچه‌ها نیز ادامه داد: شهرداری با توانی مضاعف سعی دارد تا عملیات بازگشایی خیابان‌های اصلی و سپس کوچه‌ها را در محلات انجام دهد که این کار به رغم سنگینی برف با تلاش شبانه‌روزی همکاران شهرداری ادامه دارد.

معاون امور عمرانی استاندار اردبیل گفت: هموطنان باید یاریگر شهرداری در برف‌روبی و نمک‌پاشی مسیرهای اصلی باشند و به هیچ وجه برف منازل خود را به کوچه‌ها و خیابان‌ها نریزند.

کد خبر: 43920

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 6 + 11 =