راه ۲۵۰ روستای آذربایجان‌شرقی مسدود شد

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای آذربایجان‌شرقی گفت: به دلیل بارش سنگین برف طی دو روز اخیر راه ۲۵۰ روستای این استان مسدود شده است.

به گزارش آتیه آنلاین به نقل از مهر، اروجعلی علیزاده افزود: بیشتر این روستاها که راه‌های دسترسی به آنها بسته شده است، در شهرستان‌های چارایماق، کلیبر، ورزقان و هشترود قرار دارند که تلاش می‌شود در اسرع باز شود اما بارش‌های سنگین و نیز وجود کولاک شدید در تعدادی از این روستاها باعث شده است مسیرگشایی ها با کندی پیش رود.

وی با بیان اینکه در اغلب جاده‌های آذربایجان شرقی، بارش برف و کولاک حاکم است، اظهار داشت: رانندگان باید توجه کنند که لازمه تردد در راه‌های کوهستانی آذربایجان شرقی داشتن زنجیر چرخ، وسایل گرمایشی و تجهیزات زمستانی است.

علیزاده ادامه داد: به دلیل کولاک، تردد در جاده‌های کوهستانی استان تنها با داشتن زنجیر چرخ، برف پاک کن‌های سالم و بخاری مناسب خودرو امکان پذیر است و با هماهنگی‌های به عمل آمده با مدیریت پلیس راه‌های استان، از تردد وسایل نقلیه فاقد این تجهیزات جلوگیری می‌شود.

وی ادامه داد: با توجه به یخبندان بودن جاده‌های بین شهری، رانندگان برای سلامتی خود و سرنشینان خودرو در محورهای کوهستانی فاصله طولی را به طور کامل رعایت کنند و از داشتن سوخت کافی، سالم بودن خودرو و ملزومات تردد در هوای برفی اطمینان حاصل کنند.

علیزاده اضافه کرد: هم اکنون تردد در تمامی جاده‌های اصلی و فرعی آذربایجان شرقی ادامه دارد و در این حوزه هیچ گونه مسدودی و محدودیت وجود ندارد.

کد خبر: 43916

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 3 + 9 =