همه چیز درباره گروه فولاد در لیگ قهرمانان آسیا

فولاد در گروه سوم رقابت‌های لیگ قهرمانان آسیا باید با تیم‌هایی پیکار داشته باشد که اکثرا چهره‌های آشنایی را در ترکیب خود دارند.

به گزارش آتیه آنلاین به نقل از ایرنا، قرعه‌کشی فصل جدید رقابت‌های لیگ قهرمانان آسیا انجام شد و تیم فوتبال فولاد خوزستان در گروه سوم باید به مصاف تیم‌های آهال ترکمنستان، الغرافه قطر و شباب الاهلی امارات برود. شاگردان جواد نکونام در گروه نسبتا خوبی برای صعود به دور یک هشتم نهایی قرار گرفته‌اند.

پیش به سوی دومین صعود

این پنجمین حضور تیم سرخپوش اهوازی در لیگ قهرمانان آسیا به حساب می‌آید. آنها در چهار حضور قبلی خود سه بار در دور گروهی حذف شده‌اند و یک بار به یک هشتم نهایی راه پیدا کرده‌اند. فولادی‌ها برای دومین بار موفق شده‌اند ۲ دوره متوالی سهمیه حضور را بگیرند و فصل قبل در جام حذفی عنوان قهرمانی را به خود اختصاص دادند و مسیرشان را برای صعود مستقیم به ACL هموار کردند.

هشت برد در ۲۷ بازی آسیایی برای سرخپوشان

فولاد در مجموع ۲۷ بازی را در لیگ قهرمانان آسیا انجام داده که ماحصل آن هشت برد، ۱۰ تساوی و ۹ باخت بوده است. آنها برای اولین بار باید با یک تیم اماراتی در دور گروهی مصاف داشته باشند اما پیش از این و در فصل قبل در مرحله پلی‌آف، العین را با چهار گل در هم کوبیدند. همچنین نماینده شایسته استان خوزستان برای نخستین بار باید با تیم آهال و یک تیم ترکنستانی پیکار داشته باشد.

یک برد از هشت رویارویی با قطری‌ها

تیم‌های قطری ولی حریف همیشگی فولاد بوده‌اند. الجیش و السد ۲ تیمی بوده‌اند که به ترتیب ۲ و ۶ بار به مصاف نماینده کشورمان رفته‌اند. یک برد و یک مساوی مقابل الجیش به ثبت رسیده ولی چهار تساوی و ۲ باخت، آماری بوده که در جدال با السد برای فولاد به بار آمده است.

از رقبای فولاد هم باید به این اشاره داشته باشیم که آهال نخستین تجربه‌اش در لیگ قهرمانان را تجربه می‌کند.

فینالیست سابق در گروه فولاد

شباب الاهلی با در اختیار داشتن مهدی قایدی، احمد نوراللهی، عمر عبدالرحمان، کارلوس ادواردو و ... به عنوان تیم سوم لیگ و قهرمان جام‌های پادشاهی و لیگ کاپ در این فصل هم مانند دوره قبل حاضر است.

سرمربیگری شباب به عهده مهدی علی است که با تیم ملی امارات در جام ملت‌های ۲۰۱۵ نمایش درخشانی داشت. حالا باید هشتمین حضور این تیم پرافتخار اماراتی را در لیگ قهرمانان شاهد باشیم.

آنها پنج بار در دور گروهی حذف شده‌اند و در ۲ مرتبه دیگر یک بار تا یک هشتم پیشروی کردند و دفعه دیگر که در سال ۲۰۱۵ بود به فینال رسیدند ولی به گوانگژوی چین باختند. ۶ برد، سه مساوی و سه باخت ماحصل عملکرد شباب الاهلی مقابل ۶ تیم مختلف ایرانی است.

الغرافه، ترسناک و آسان برای تیم‌های ایرانی

الغرافه اما با هدایت آندره‌آ استراماچونی، شیخ دیاباته و شاید با سعید عزت‌اللهی هم می‌تواند حریفی جالب برای فولاد باشد.

الغرافه فصل قبل در لیگستارگان قطر مقام چهارمی را به دست آورد. بدون ۲ حضور در مرحله پلی‌آف این دهمین حضور الغرافه در دور گروهی لیگ قهرمانان آسیا خواهد بود.

آنها ۲ بار به مراحل یک چهارم و یک هشتم صعود کرده‌اند و در الباقی ادوار در همان دور گروهی از مسابقات کنار رفته‌اند. پنج برد، ۲ مساوی و ۶ باخت  مقابل استقلال، پرسپولیس، سپاهان، تراکتور و ذوب‌آهن برای تیم قطری در جدال با نمایندگان ایران به ثبت رسیده است.

کد خبر: 43905

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 7 + 6 =