۲۷ دی ۱۴۰۰ - ۱۳:۳۳
کد خبر: 43854

ایجاد جایگاه بیمه‌ای در ۲۰ ایستگاه مترو

فرهاد سلیمان‌منش، سرپرست اداره‌ کل تأمین‌اجتماعی غرب تهران
ایجاد جایگاه بیمه‌ای در ۲۰ ایستگاه مترو

با استفاده از ظرفیت‌های موجود در اداره‌ کل غرب برای آسایش مردم در ۲۰ ایستگاه مترو تهران جایگاه‌هایی ایجاد کرده‌ایم تا متقاضیان با مراجعه به آن جایگاه‌ها برای رفع مشکلات بیمه‌ای خود یا مشارکت در طرح بیمه فراگیر اقدام کنند.

پیرو سیاست‌های جدید سازمان تأمین‌اجتماعی در زمینه جذب بیمه‌شدگان جدید، ما در اداره‌ کل غرب تهران بزرگ سعی کرده‌ایم تا از همه ظرفیت‌های موجود در این مسیر استفاده کنیم. بدواً با شرکت‌های بزرگ ارتباط گرفتیم و مدیران و کارکنان آنها را ترغیب کردیم تا اگر خودشان هم تحت پوشش بیمه اجباری هستند، همسر و فرزندان‌شان از بیمه‌های سازمان تأمین‌اجتماعی در قالب طرح فراگیر بیمه ایرانی استفاده کنند. همچنین با استفاده از ظرفیت‌های موجود در اداره‌ کل غرب برای آسایش مردم در ۲۰ ایستگاه مترو تهران جایگاه‌هایی ایجاد کرده‌ایم تا متقاضیان با مراجعه به آن جایگاه‌ها برای رفع مشکلات بیمه‌ای خود یا مشارکت در طرح بیمه فراگیر اقدام کنند. بر این اساس، نیازی نیست مردم به شعب یا کارگزاری‌ها مراجعه کنند و در همان مترو با همان امکاناتی که در جایگاه قرار دارد امور مرتبط با تحت پوشش درآمدن خود را انجام دهند و بیمه شوند. با این فعالیت‌ها، ظرف یک ماه ۱۰ هزار بیمه‌شده جدید جذب کردیم که خود، موفقیتی برای این اداره‌ کل است.
تمامی‌ دانشجویان، بانوان خانه‌دار، صاحبان حرف و مشاغل آزاد نیز می‌توانند از طریق طرح «بیمه فراگیر خانواده ایرانی» با پرداخت مبلغی که متناسب با درآمدشان است تحت پوشش بیمه تأمین‌اجتماعی قرار گیرند. در این طرح، پیش‌بینی شده که خانم خانه‌دار یا دانشجویی که درآمد کمتری دارند می‌توانند با پرداخت حداقل ۳۱۸ هزار تومان در ماه بیمه شوند و از مواهب بازنشستگی استفاده کنند. یعنی خانم خانه‌داری که همسرش بیمه‌پرداز است و خود  تحت تکفل همسرش قرار دارد است می‌تواند بر مبنای این طرح، بیمه شود و با شرایط قانونی، بعد از پرداخت چندین سال بیمه‌پردازی، مستمری بازنشستگی دریافت کند. چنین فردی بعد از فوت همسرش هم مستمری همسرش و هم مستمری خودش را دریافت می‌کند. دانشجویان هم بسته به مقطع تحصیلی و متأهل یا مجرد بودن می‌توانند متناسب با درآمدشان از این بیمه استفاده کنند و با پرداخت حداقل ۳۱۸ هزار تومان بیمه شوند و در طول دوران تحصیل از سابقه بیمه برخوردار شوند. ضمن اینکه می‌توانند از خدمات درمانی تأمین‌اجتماعی تا زمانی که تحت تکفل پدرشان هستند نیز استفاده کنند. سایر حرف و مشاغل که به شکل خودفرمایی و خویش‌فرمایی هستند، یعنی خود کارفرمای خود هستند نیز می‌توانند متناسب با درآمدشان از بیمه‌های ۱۲، ۱۴ یا ۱۸ درصد و یا بیمه ۲۷ درصد استفاده کنند و مبالغ ۳۲۰، ۳۸۰ و ۴۸۰ هزار تومان یا ۶۸۰ هزار تومان، بسته به مزایایی که می‌خواهند دریافت کنند، حق بیمه بپردازند.
یکی از فرصت‌های بسیار خوب سازمان تأمین‌اجتماعی برای کارمندان و کارگرانی مثل منشی مطب، آموزش‌یار، کارآموز و کلیه کسانی که به شکل پاره‌وقت کار می‌کنند ایجاد شده است. چنین افرادی که در هفته چند روز سرکار می‌روند و بقیه روزها سر کار نمی‌روند و طبیعتاً بیمه ندارند، می‌توانند در قالب تکمیل بیمه، با بستن قرارداد به شکل خویش‌فرمایی، حق بیمه روزهای بیکاری را پرداخت کنند و حق بیمه ماهانه و سوابق بیمه‌ای‌شان را تکمیل کنند تا در آینده دچار مشکل نقص سوابق بیمه‌پردازی نباشد. سازمان تأمین‌اجتماعی برای همه مشاغل و کسب‌وکارها راهکارهایی ایجاد کرده تا هموطنان عزیزمان بتوانند از مواهب بیمه تأمین‌اجتماعی بهره‌مند شوند. از این رو، از همه مردم دعوت می‌کنیم از این فرصت برای بیمه شدن و برخورداری از مزایای بیمه تأمین‌اجتماعی استفاده کنند.

کد خبر: 43854

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 2 + 1 =