آغاز مجدد عملیات جستجو برای پیدا کردن ۲ کوهنورد گمشده در کوه میشو

عملیات جستجو برای پیدا کردن دو کوهنورد گمشده در کوه میشو با بهبود شرایط جوی از سر گرفته شد.

به گزارش آتیه آنلاین به نقل از مهر، روز گذشته عملیات امداد و نجات برای پیدا کردن دو کوهنورد گمشده در ارتفاعات کوه میشو شبستر به علت شرایط بد جوی متوقف شد.

امروز با بهبود شرایط جوی عملیات جستجو برای پیدا کردن دو کوهنورد گمشده در کوه میشو مجدد از سر گرفته شد.

جستجوی گسترده در کوهستان میشو از چندین جبهه به فرماندهی هلال احمر با تمامی امکانات و تجهیزات برابر دستور استاندار آذربایجان شرقی آغاز شد.

همچنین امروز جلسه شورای اداری و ستاد بحران شهرستان شبستر نیز برای همین منظور برگزار و بر ضرورت همکاری تمامی دستگاه‌ها و ادارات با جمعیت هلال احمر برای پیدا کردن مفقودان تاکید شد.

آغاز مجدد عملیات جستجو برای پیدا کردن ۲ کوهنورد گمشده در کوه میشو

تلاش جمعیت هلال احمر و نیروهای مردمی برای پیدا کردن مفقودان

در این جلسه ایوب دهقان فرماندار شهرستان شبستر با اشاره به مفقودی ۲ نفر از هموطنان در ارتفاعات میشو گفت: نیروهای جمعیت هلال احمر و نیروهای مردمی با اکیپ‌های متعدد به ظرفیت ۶۰ نفر عملیات‌های جستجو و نجات را از نخستین ساعات اعلام مفقودی از چندین جبهه در کوهستان میشو آغاز کرده‌اند.

وی ادامه داد: امروز دوشنبه ۲۷ دی ماه ۱۴۰۰ عملیات نیروهای هلال احمر با همکاری و همیاری تمامی دستگاه‌ها به صورت گسترده آغاز شد و امیدواریم امروز به نتیجه برسیم.

دهقان ادامه داد: در این عملیات زمان بسیار مهم می‌باشد با توجه با اینکه سامانه بارشی دیگری در حال ورود به منطقه است لذا بایستی امروز با تمام قوا و تجهیزات نیروهای امدادی به فرماندهی هلال احمر وارد عمل شوند تا امروز به نتیجه‌ای برسیم

فرماندار شبستر تصریح کرد: در عملیات‌های امدادی به ویژه این عملیات بایستی از هر گونه فرصت سوزی پرهیز و با سرعت و دقت وارد عمل شد.

نجاتگران هلال احمر در حال پیشروی در ارتفاعات میشو هستند

حمید حسین پور مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان آذربایجان شرقی در این نشست گفت: تیم‌های امدادی و تخصصی و کوهستان جمعیت هلال احمر، بلافاصله بعد از دریافت گزارش مفقودی ۲ نفر از اهالی بنیس در منطقه شانجان، از جمعیت هلال احمر شهرهای شبستر، مرند، تسوج و خامنه و مرکز استان و معاونت امداد و نجات جمعیت هلال احمر استان عملیات جستجو را در ارتفاعات میشو آغاز کرده‌اند و تا یافتن آن دو هموطن تداوم خواهد داشت.

وی تصریح کرد: عملیات جستجوی ۲ فرد مفقودی امروز در کوهستان می‌شوی از دو جبهه شمالی و جنوبی آغاز شده و نجاتگران هلال احمر در حال پیشروی در ارتفاعات میشو و جستجوی افراد هستند که امیدواریم امروز این تلاش‌ها به نتیجه‌ای منجر شود.

آغاز مجدد عملیات جستجو برای پیدا کردن ۲ کوهنورد گمشده در کوه میشو

هنربر مدیر کل بحران استانداری نیز در این جلسه با اشاره به حادثه خیز بودن استان و شهرستان شبستر گفت: شهرستان شبستر یک شهر حادثه خیز بوده و حوادث متعددی در این شهرستان رخ می‌دهد.

وی افزود: در موضوع مفقودی این ۲ هموطن، ما آرزو می‌کنیم این عزیزان سالم به آغوش خانواده‌هایشان برگردند.

هنربر ادامه داد: از بدو اطلاع از مفقودی این ۲ نفر، نیروهای مختلف امدادی و انتظامی وارد عمل شده‌اند.

مدیر کل بحران خاطر نشان کرد: در مدیریت حوادث، ایمنی و سلامتی نیروهای امدادی حائز اهمیت بوده و به تمامی عوامل امدادی لزوم رعایت جوانب لازم با توجه به شرایط جوی و صعب العبور بودن کوهستان و احتمال سقوط بهمن توصیه شده است.

برف و کولاک کار جستجو را سخت کرده است

وی افزود: علیرغم اینکه بارش شدید برف و کولاک در ارتفاعات میشو عملیات جستجو و نجات را در ۲ روز گذشته مختل نموده ولی تمامی عوامل امدادی و نیروهای هلال احمر در محل مستقر و نسبت به کسب اطلاعات لازم اقدام کرده و عملیات جستجو را صبح امروز آغاز کرده‌اند.

هنربر افزود: مدیریت بحران استانداری برابر دستور استاندار محترم از تمامی ظرفیت‌ها و امکانات دستگاه‌های دخیل در امر امداد و نجات اعم از بالگرد در این عملیات بهره مند خواهد شد.

وی در پایان گفت: از هم استانی‌ها و هموطنان عزیز در خواست می‌کنیم بهنگام بارش برف و کولاک و وضعیت نامساعد جوی نسبت به رعایت اصول ایمنی و لغو سفرهای غیر ضروری و عدم صعود به ارتفاعات به لحاظ پیشگیری از خطرات جانی و مالی اقدام نمایند.

میر علی آقا سیدی معاون امداد و نجات جمعیت هلال احمر استان آذربایجان شرقی نیز در این جلسه گزارشی از اقدامات انجام یافته ارائه داد.

کد خبر: 43833

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 7 + 3 =