قوانین تامین اجتماعی نیاز به بازنگری دارد

مظفری، رئیس دیوان عدالت اداری گفت: قوانین سازمان تامین اجتماعی پیش از سال ۱۳۵۴ وضع شده و این در حالی است که از نظر ماهیت، نوع مدیریت و مشاغل؛ دگرگونی‌های بسیاری در سطح ایران و جهان رخ داده است.

به گزارش آتیه آنلاین از روابط عمومی اداره کل غرب تهران بزرگ؛ حجت‌الاسلام و المسلمین محمد مظفری، رئیس دیوان عدالت اداری که در دیدار با فرهاد سلیمان‌منش، سرپرست اداره کل تامین اجتماعی غرب تهران بزرگ سخن می گفت با ذکر مطلب بالا افزود: تامین اجتماعی از جمله ارکان تحقق عدالت در جامعه است و رسیدگی به امور بیمه‌شدگان، کارفرمایان و بازنشستگان ضمن اینکه معیشت و سلامت نیروی کار را تضمین‌ می‌کند در ایجاد آرامش‌خاطر و امید به آینده آنها نیز نقش بسیار حیاتی ایفا می‌نماید.

وی تاکید کرد: قوانین سازمان تامین اجتماعی پیش از سال ۱۳۵۴ وضع شده و این در حالی است که از نظر ماهیت، نوع مدیریت و مشاغل؛ دگرگونی‌های بسیاری در سطح ایران و جهان رخ داده است.

مظفری اصلاح برخی از دستورالعمل‌ها، بازنگری کارشناسانه در مقررات و مسائل مطرح‌شده را مهم توصیف کرد و گفت: دیوان عدالت اداری این آمادگی را دارد که به منظور کاهش و بررسی ابعاد آرا که منجر به کاهش دادخواست‌ها و همچنین تردد شهروندان می‌شود، با کارشناسان سازمان تامین اجتماعی موضوعات مهم را مورد واکاوی قرار دهد.

سلیمان‌منش، سرپرست اداره کل تامین اجتماعی غرب تهران بزرگ نیز در این نشست با اشاره به تاریخ فلسفه شکل‌گیری تامین اجتماعی در ایران و اهمیت آن در برقراری عدالت اجتماعی گفت: نظام تامین اجتماعی به عنوان مهمترین اهرم برقراری "عدالت اجتماعی" تلقی می‌شود و شعار اصلی انجمن بین‌المللی تامین اجتماعی (ISSA) تصریح شده است؛   "تحقق عدالت اجتماعی بدون تامین اجتماعی میسر نخواهد بود. "

وی با اشاره به نقش تامین اجتماعی در برقراری امنیت اجتماعی و روانی و نیز افزایش سرمایه اجتماعی تاکید کرد: اگر منابع انسانی را در هر جامعه‌ای عامل اصلی تولید و رشد و توسعه بدانیم، باید شرایط فعالیت و معیشت این نیرو از منظر عواملی نظیر بهداشت و درمان، بازنشستگی، ازکارافتادگی و حوادث ناشی از کار و امنیت‌خاطر کافی فراهم باشد تا سرمایه انسانی بتواند در پناه تامین اجتماعی به صورت فعال و پویا در توسعه پایدار کشور مشارکت نمایند.

سرپرست اداره کل تامین اجتماعی غرب تهران بزرگ با تشریح ماده ۳۸، ۴۱، ۴۰ و ۱۴۸ مهمترین درخواست‌های بیمه‌شدگان و کارفرمایان را مورد واکاوی قرار داد.

وی رسیدگی به شکایات شهروندی را در کوتاه‌ترین زمان یکی از کارکردهای مهم اداره کل غرب تهران بزرگ طی یک سال اخیر برشمرد و گفت: آرای دیوان عدالت اداری برای اداره کل غرب از اهمیت خاصی برخوردار است و امروز خوشبختانه کمترین آراء اجرای احکام را شاهد هستیم و تلاش داریم با بکارگیری همه ظرفیت‌های موجود، زمان انتظار اجرای احکام را به حداقل برسانیم.

سلیمان‌منش شرایط و فضای کسب و کار کشور را از نظر معیارهای اقتصادی بسیار حساس و سخت توصیف کرد و گفت: یکی از راهبردهای اداره کل غرب تهران بزرگ در به حداقل رساندن مشکلات کارگاه‌ها و شرکت‌های بزرگ؛ تعامل و رسیدگی به درخواست و شرایط آنها است و تاکنون هیچ کارگاهی به خاطر داشتن بدهی تعطیل نشده و تعامل و گفت‌وگو با فعالان اقتصادی بیش از گذشته مورد توجه قرار گرفته است.

سرپرست اداره کل تامین اجتماعی غرب تهران بزرگ ضمن تشکر از رئیس دیوان عدالت اداری، برگزاری نشست در به حداقل رسیدن مشکلات شهروندان، بیمه‌شدگان، کارفرمایان و بازنشستگان را گامی بلند دانست و افزود: اداره کل تامین اجتماعی غرب تهران بزرگ با بهره‌گیری از تمام ظرفیت‌های خود از هیچ کوششی دریغ نخواهد کرد.

کد خبر: 43805

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 7 + 5 =