شناسایی ۲۷ مبتلا به امیکرون در سیستان و بلوچستان

رئیس دانشگاه علوم پزشکی زاهدان گفت: تعداد موارد مبتلا به ویروس جهش یافته امیکرون در استان سیستان و بلوچستان به ۲۷ نفر افزایش یافت.

به گزارش آتیه آنلاین به نقل از مهر، سید محمد هاشمی شهری اظهار داشت: در حوزه دانشگاه علوم پزشکی زاهدان تاکنون ۲۷ مورد مثبت امیکرون شناسایی شده که می‌تواند یک زنگ خطر جدی برای استان سیستان و بلوچستان باشد.

وی با بیان اینکه بر اساس نتایج مطالعات ارائه شده جهانی، سرعت انتقال اُمیکرون بسیار بالا است و خیلی زود می‌تواند سوش غالب کشور شود، گفت: با شیوع این سوش در سطح جهان و برخی از نقاط کشور کیت‌های تشخیصی توسط انستیتو پاستور در اختیار دانشگاه علوم پزشکی زاهدان نیز قرار گرفت.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی زاهدان با اشاره به اینکه موارد ابتلاء به سویه جدید امیکرون در دنیا در حال گسترش است، افزود: در حال حاضر در کشور بیش از ۱۰ درصد موارد ابتلاء را سویه جدید امیکرون به خود اخصاص داده است و موارد فوت ناشی از این سویه نیز در کشور گزارش شده است.

وی با هشدار به همه افرادی که تاکنون نسبت به تزریق دز سوم واکسن خود اقدام نکرده‌اند، گفت: با توجه به مشاهده سویه امیکرون در استان ضروری است مردم با تزریق دوز سوم واکسن در پیشگیری از شیوع موج جدید مؤثر باشند، تزریق دز سوم بیش از ۸۰ درصد فرد را در مقابل این واریانت ایمن خواهد کرد.

کد خبر: 43797

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 2 + 0 =