۲۰۰ کودک در مراکز بهزیستی استان سمنان نگه‌داری می‌شوند

 مدیرکل بهزیستی استان سمنان از ۱۰ خانه محل نگهداری کودکان در استان خبر داد و گفت: ۲۰۰ فرزند در مراکز بهزیستی استان نگه‌داری می‌شوند.

به گزارش آتیه آنلاین به نقل از مهر، علیرضا ایزد پور ظهر یک‌شنبه در گفتگو با خبرنگاران به میزبانی اداره کل بهزیستی سمنان ضمن بیان اینکه بیش از ۲۰۰ فرزند در خانه‌های نگهداری فرزندان فاقد سرپرست یا سرپرست مؤثر در استان سمنان نگه‌داری می‌شوند، ابراز داشت: این کودکان از صفر سالگی تا سه سال، سه تا شش سال، شش تا ۱۲ سال و دوازده‌تا ۱۸ سال را تحت پوشش خوددارند.

وی بابیان اینکه هم‌اکنون ۱۰ خانه این تعداد فرزند را نگه‌داری و امکانات لازم را به آن‌ها ارائه می‌دهد، افزود: همه این خانه‌ها توسط مؤسسات خیریه تحت نظارت بهزیستی استان سمنان اداره می‌شوند.

مدیر کل بهزیستی استان سمنان بابیان اینکه این کودکان از حمایت‌های مالی سازمان بهزیستی کشور بهره می‌برند، ابراز داشت: پرداخت یارانه به صاحبان امتیاز این خانه‌ها، دادن پول تو جیبی به فرزندان، کمک‌هزینه هدایت زندگی مستقل، کمک به توانمندسازی و درمان و تحصیل مدرسه و دانشگاه بخشی از آن‌ها محسوب می‌شود.

ایزد پور با بیان اینکه تلاش شد تا این فرزندان توانایی بازپیوند به خانواده یا زندگی مستقل را داشته باشند، تصریح کرد: در این راستا خدمات مددکاری اجتماعی، روان‌شناختی و خدمات تخصصی در راستای آماده‌سازی شغلی و ایجاد اشتغال به این افراد با توجه به سن و جنسیت آن‌ها ارائه می‌شود.

وی افزود: از سن ۱۵ سالگی استعدادیابی، آشنایی با مشاغل، حرفه‌ای آموزی در راستای توانمندسازی و اخذ گواهی از مراجع مربوطه به‌ویژه فنی حرفه‌ای، کاریابی و. غیره و همچنین ارائه خدمات در خصوص ازدواج فرزندان در شرف سن ازدواج (مشاوره پیش از ازدواج و غیره و آموزش مهارتهای زندگی به فرزندان داده می‌شود تا برای زندگی مستقل آماده باشند.

کد خبر: 43795

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 7 + 3 =