رشد ۲۵ درصدی کشف جرائم سایبری در چهارمحال و بختیاری

 رئیس پلیس فتای چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه هزار و ۷۰ مورد از جرائم سایبری در استان کشف شده است، گفت: این مهم نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۲۵ درصد افزایش یافته است.

به گزارش آتیه آنلاین به نقل از مهر، سرهنگ مرتضی عسگری پیش از ظهر یکشنبه در نشست خبری خود با اصحاب رسانه با اشاره به پایین بودن سواد رسانه‌ای در نوجوانان، اظهار کرد: با فعالیت آموزش مدارس در فضای مجازی دانش‌آموزان بی‌مهابا و بدون آموزش قبلی وارد این فضا شدند.

وی با بیان اینکه ارتقای سواد رسانه‌ای دانش‌آموزان و والدین از ابتدای همه گیری کرونا و برگزاری کلاس‌ها در شبکه‌های اجتماعی توسط پلیس فتا آغاز شد، عنوان کرد: والدین در ارتباط گیری با فرزندان خود با مشکل رو به رو هستند و که این امر نوجوانان و خانواده‌ها را با چالش رو به رو کرده است.

رئیس پلیس فتا چهارمحال و بختیاری بااشاره به اینکه فضای مجازی محیط امن نیست، تصریح کرد: خانواده‌ها روش استفاده از فضای مجازی را نیاموختند و نمی‌توانند این مهم را به فرزندان خود آموزش دهند.

سرهنگ عسگری با اشاره به افزایش جرایم سایبری، گفت: نصب اپلیکیشن و باز کردن هر لینک دریافتی می‌تواند راهی برای کلاهبرداری باشد.

وی به برگزاری کارگاه‌های آموزشی ویژه دانش آموزان اشاره کرد و ادامه داد: در این کارگاه‌ها نکات ایمنی و نحوه استفاده از این شبکه‌ها به دانش آموزان آموزش داده می‌شود.

افزایش ۱۶ درصدی جرایم سایبری در چهارمحال و بختیاری

رئیس پلیس فتا چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه حفظ حریم خصوص یکی از ضروریات زندگی است، افزود: نوجوانان در شبکه‌های مجازی برخی تصاویر و لایوهایی را منتشر می‌کنند که حریم خصوصی در آن نقض شده است.

سرهنگ عسگری به سو استفاده از عواطف نوجوانان در این شبکه‌ها اشاره کرد و گفت: این مهم زمانی رخ می‌دهد که در خانواده‌ها ارتباط صمیمی وجود ندارد.

وی از افزایش ۱۶ درصدی جرایم سایبری در چهارمحال و بختیاری خبر داد و اظهار کرد: در ۹ ماهه ابتدای ابتدای امسال هزار و ۲۷۰ مورد جرم سایبری در استان رخ داده است که این مهم در مدت مشابه سال گذشته هزار و ۱۰۰ مورد بوده است.

رئیس پلیس فتا چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه هزار و ۷۰ مورد از جرایم سایبری کشف شده است، عنوان کرد: کشفیات در مدت مشابه سال گذشته ۹۴۰ مورد بوده است که این مهم امسال ۲۵ درصد افزایش یافته است.

علت ارتکاب جرایم سایبری در نوجوانان کنجکاوی و شیطنت است

سرهنگ عسگری به دستگیری ۱۸۰ مجرم سایبری در استان اشاره کرد و ادامه داد: ۵۰۰ میلیون تومان مبالغ کلاهبرداری شده به مردم باز گردانده شده است.

وی افزود: بیشترین علت جرایم سایبری در نوجوانان و جوانان کنجکاوری، شیطنت، عدم آگاهی از قوانین و کینه‌توزی از همکلاسی‌ها است.

رئیس پلیس فتا چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه والدین باید بر روی بازی‌های رایانه‌ای و نحوه فعالیت فرزندان خود در شبکه اجتماعی نظارت داشته باشند، گفت: بازی رایانه‌ای کلاس درسی برای نوجوانان است که نباید به سادگی از این مسئله عبور کرد.

سرهنگ عسگری با اشاره به ضرورت بررسی محتوای بازی توسط والدین، مطرح کرد: والدین قبل از دسترسی نوجوانان و کودکان به بازی آن‌ها را از نظر محتوایی بررسی و ارزیابی کنند.

کد خبر: 43788

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 4 + 4 =