احداث کارخانه آهن اسفنجی در اردبیل سرعت می‌گیرد

استاندار اردبیل گفت: احداث بزرگترین کارخانه تولید آهن اسفنجی و فولاد در استان اردبیل شتاب می‌گیرد.

به گزارش آتیه آنلاین به نقل از مهر، سید حامد عاملی در جریان بازدید از روند احداث کارخانه آهن اسفنجی و فولاد آرتای اردبیل اظهار کرد: این مجموعه تولیدی که در سال‌جاری کلنگ‌زنی شده با مشکلاتی در مسیر احداث کارخانه روبه‌رو بوده که در قالب صورت جلسات قبلی سعی شد تا با همکاری دستگاه‌های اجرایی استان و بانک‌ها این دغدغه‌ها و مشکلات رفع شود.

وی تصریح کرد: تا پایان سال پرداخت تسهیلات و مشکل تأمین مواد اولیه این کارخانه رفع شده تا این مجموعه با زنجیره کامل بتواند آهن اسفنجی و فولاد منطقه را تأمین کند.

استاندار اردبیل گفت: کارخانه آهن اسفنجی و فولاد آرتاویل در زمینی به مساحت ۱۰۰ هکتار کلنگ‌زنی شده که قرار است ۱۰۴ میلیون یورو سرمایه‌گذاری در این پروژه عظیم صنعتی انجام شود تا در مدت ۲ سال این واحد صنعتی آماده بهره‌برداری شود.

عاملی افزود: اشتغال مستقیم این کارخانه ۲۵۰ نفر و غیرمستقیم نیز ۸۰۰ نفر پیش‌بینی شده که سرمایه‌گذار مصمم است تا هر چه سریع‌تر این مجموعه صنعتی را آماده بهره‌برداری کند.

وی ظرفیت معادن استان را در تأمین مواد اولیه این کارخانه مناسب ارزیابی کرد و ادامه داد: معادن واقع در جنوب استان می‌تواند ظرفیتی مناسب برای تأمین نیازمندی این مجموعه باشد.

عاملی در بخش دیگری از سخنان خود خاطر نشان کرد: قرار است خط ریلی در حال اجرا برای این مجموعه نیز به صورت آنتنی مواد اولیه مورد نیاز را از سایر مناطق کشور تأمین کند که در این باب نیز برنامه‌ریزی لازم انجام شده است.

استاندار اردبیل از مدیران دستگاه‌های اجرایی و بانک‌ها خواست در سال تولید، مانع‌زدایی و پشتیبانی‌ها سرمایه‌گذار این طرح عظیم صنعتی را در به ثمر رسیدن این مجموعه کمک کند.

کد خبر: 43782

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 3 + 13 =