۱۵۴ متخلف محیط‌زیست پاییز امسال در خوزستان دستگیر شدند

مدیرکل حفاظت محیط‌زیست خوزستان گفت: پاییز امسال از ۱۳۰ مورد تخلف در حوزه شکار و صید در خوزستان، ۱۵۴ متخلف در این زمینه دستگیر و برای آن‌ها در مراجع قضایی پرونده‌ تشکیل شده است.

به گزارش آتیه‌آنلاین به نقل از روابط عمومی سازمان حفاظت محیط زیست خوزستان، محمد جواد اشرفی افزود: از این تعداد متخلف، ۲۶ قبضه سلاح غیرمجاز و ۳۷ قبضه سلاح مجاز به همراه ۳۰۸ مورد تجهیزات شکار و صید کشف و ضبط شد.

وی با تاکید بر اینکه کار پایش مناطق حفاظت شده خوزستان با جدیت انجام می‌شود، گفت: با توجه به فصل مهاجرت پرندگان و پیشگیری از شکار و صید، محیط بانان خوزستان در آماده باش قرار دارند.

مدیرکل سازمان حفاظت محیط زیست خوزستان بیان کرد: همه ساله همزمان با حضور پرندگان مهاجر در تالاب های خوزستان، آمار شکار در حیات وحش استان افزایش می‌یابد که برای جلوگیری از این اقدام متخلفانه، یگان حفاظت محیط زیست خوزستان به حالت آماده باش کامل در می‌آید.

وی با بیان اینکه مناطق چهارگانه محیط زیست خوزستان به صورت مستمر پایش می شود، ادامه داد: محیط بانان خوزستان در حفاظت و حراست از زیستگاه‌های طبیعی استان از هیچ کوششی دریغ نمی‌کنند.

مدیرکل محیط زیست خوزستان با توجه به وسعت مناطق و تالاب‌های استان و کمبود نیروی محیط بان، همراهی دوستداران و همراهان محیط زیست با این اداره کل را برای ارایه گزارش مشاهده هرگونه تخلف زیست‌محیطی و اطلاع مراتب به نزدیکترین اداره محیط زیست در استان ضروری دانست.

مناطق زیرمدیریت اداره کل حفاظت محیط زیست خوزستان شامل تالاب بین المللی شادگان، تالاب هورالعظیم، تالاب میانگران، پارک ملی دز، پارک ملی کرخه، منطقه حفاظت شده شالو و منگشت در ایذه، منطقه حفاظت شده شیمبار در اندیکا، منطقه حفاظت شده هفت شهیدان در مسجدسلیمان، منطقه حفاظت شده کرایی شوشتر، منطقه حفاظت شده دیمه در رامهرمز، منطقه حفاظت شده میشداغ (مشداخ) در دشت آزادگان، منطقه حفاظت شده چهل پا در اندیمشک، منطقه شکار ممنوع قلعه شاداب در دزفول، منطقه شکار ممنوع کوه بدیل در بهبهان، منطقه شکار ممنوع شو و لندر مسجدسلیمان است.

کد خبر: 43760

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 8 + 7 =