مدیرکل پزشکی قانونی استان تهران با مادر شهیدان باقری زند دیدار کرد

مدیرکل پزشکی قانونی استان تهران به مناسبت وفات حضرت ام البنین(س) و روز تکریم مادران و همسران شهدا، باحضور در منزل مادر سه شهید، برادران شهید باقری زند، از مقام شامخ این شهدای والامقام تجلیل کرد.

به گزارش آتیه‌انلااین به نقل از خبرگزاری ایرنا، مهدی فروزش به مناسبت روز تکریم مادران و همسران شهدا، با حضور در منزل مادر سه شهید؛ برادران شهید باقری زند، از مقام شامخ این شهدای والامقام تجلیل کرد.

سالروز وفات ام‌البنین مادر گرامی علمدار کربلا حضرت ابوالفضل العباس  (سیزدهم جمادی‌الثانی مطابق با ۲۶ دی ماه) به نام روز تکریم از مادران و همسران شهدا نام گذاری شده است.

مادر شهید درباره شهدای خود گفت : از بهترین خاطرات و یادگاری‌های فرزند شهیدم «مجتبی» همین حسینیه است که از سال ۱۳۶۴ در طبقه زیر همکف منزل مسکونی‌مان به این شکل دایر کردیم و چراغش به یاد شهیدان کربلا و ائمه معصومین (ع) همیشه روشن است.

مادر شهیدان باقری زند ادامه داد: من پنج فرزند پسر و یک فرزند دختر دارم. سه تا از فرزندانم شهید شدند که پیکر ۲ شهید آمد ولی فرزند آخرم، جاویدالاثر مانده است.

وی در خاطره ای از همسر مرحومش و یکی از فرزندان شهیدش گفت: مرحوم پدرشان ارتشی بود و در سال ۶۴ بعد از شهادت ۲ تا از پسرهایم مرحوم شد. مجتبی فرزند کوچکترم که ۱۶ ساله بود در منطقه فکه شهید شد و پیکرش نیامد. خودش در وصیت‌نامه‌اش هم همین طور خواسته و نوشته بود.) ما هم خوشحالیم که او به آرزویش رسید. خیلی بچه مومنی بود. کلاس پنجم بود نماز شب و روزه‌اش ترک نمی‌شد. پدرش که گفته بود، همه چیز که در جبهه نیست، مملکت به همه چیز احتیاج دارد، شما کوچک هستید، بمانید درستان را بخوانید، جواب داده بود پدر اجازه بدهید من بروم، من که آمدم کارنامه قبولی ۲ کلاس را یک‌ساله به شما تحویل می‌دهم. واقعاً هم همان کار را کرد. ۲ کلاس را خواند، امتحان داد و کارنامه‌اش را به پدرش داد و دوباره به جبهه رفت.

این مادر شهید خاطرنشان کرد: هیچ‌کدام از فرزندان شهیدم ازدواج نکرده بودند؛ فرخ که بعد از داوود به دنیا آمده بود چند سالی در جبهه بود. داوود ۱۱ مردادماه ۱۳۶۱ و هفت ماه بعد از فرخ در سال ۱۳۶۲ و مجتبی هم ۱۱ بهمن ۱۳۶۶ شهید شدند.

گفتنی است؛ شهیدان مجتبی، داود و فرخ باقری زند به ترتیب در سنین ۲۰، ۲۱ و ۱۶ سالگی و در عملیات‌های بیت‌المقدس ۲، رمضان و منطقه فکه به درجه رفیع شهادت نایل شدند.

کد خبر: 43759

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 2 + 11 =